2011. október 1., szombat

Réteges körettorta


Lett egy adag mázgásra sikeredett rizs, és egy tökéletes árpaköret a sült húshoz.
Aminek a tejes-fokhagymás-fűszeres páclevéből - egy kis kukoricaliszt segítségével - szósz készült.
Ez olyan jó találmány, hogy nem is értem, miért csak most készítettem másodszor.
Szóval a köretre visszatérve, összeraktam a kettőt, rétegenként egy tálba, majd lenyomkodtam óvatosan, hogy tömörebb legyen, és egy tányér segítségével megfordítottam.
Óvatosan leszedtem róla a tálat, és kész is volt a torta.

4 megjegyzés:

  1. próbáltál már szappant újraolvasztani? Annyian hivatkoznak rá - nagyon megnézném, milyen lett annak, aki kitalálta. Ezerképpen próbáltam, mindig kiszemcsésedett, a végén meg teljesen kivált belőle az illóolaj. Nem tudom,a kecsketej műveli-e, mindenesetre utána már használhatatlan a szappan (de legalábbis undorító). A szegfűszegolajos tippet mentettem - sajnos gyakrabban fáj a fogam, mint szeretném. és persze mindig ünnepekkor - már előre rettegek a karácsonytól....

    VálaszTörlés
  2. Szia. Igen, olvasztottam újra. Vizet kell hozzáadni, mert azt érés közben kiadja magából, de valahogy akkor sem lesz olyan szép, folyékony, mint újkorában.
    Amire jól lehet használni szerintem a nem tetszőeket, az a feldarabolás, és mozaikként bedolgozás. Sajnos kecsketej ügyben nem tudok nyilatkozni, mert nem használtam még.
    Amit viszont csináltam, hogy a felolvasztott szappant hozzákevertem egy frissen bekevert új szappanalaphoz, és úgy kisimult. A mennyiség: régi szappan-új alap 2/3-1/3.
    Én a kiválással nem foglalkoznék, újra illóznám, a fölösleget száradás közben "leadja" a papírnak vagy deszkának, amin szárad.
    Persze lehet, van erre is valami profi megoldás, nekem ez az autodidakta tanulási folyamatom :)

    Jól zsibbaszt a szegfűszegolaj, és gondolom Világvégén sem tolonganak az ügyeletes fogorvosok :)

    VálaszTörlés
  3. akkor lehet, a tej lesz a bűnös, mert ez vizezve is nagon csúnya porózus már mikor kikerül a formából, később meg csak rondább. Az illóolaj meg szabályosan büdös lesz benne. Nem olvasztgatok, ami picit sérült, azt elhasználjuk itthon - a férfi úgyis mindig attól retteg, hogy neki nem marad szappan...

    VálaszTörlés
  4. Milyen érdekes ez. A rondák és a szélek az otthoni szappanjaink :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...