2011. október 18., kedd

Svéd húsgombóc céklával és a költői magaslatok

Mai menü: darált hús.
Mi is legyen belőle?
Mondjuk fasírt és főzelék, ha már nincs kedvem bucit csinálni hamburgernek.
De az olyan uncsi.
Már nekem is.
Pedig alapból mindegy mi a kaja, csak ehető legyen, ha egyszer éhes vagyok.
Inkább csinálni unalmas, nincs benne semmi új, semmi kihívás.
Gyors szétnézés a neten, darált hús ügyben, ami ugyan teszkós, de azért abból a jobb.
Szóval nem az az előrecsomagolt 600% zsírtartalmú trutyi, hanem frissen ledaráltatott lapocka.
Érdekes, hogy az előrecsomagoltban marha is van, de mégis világosabb színű...
Vajon miért?
Na mindegy, svéd húsgombóc.
Az új kedvencem, mert nagyon finom, és egyszerű.
Ide tartozik, hogy sosem ettem ilyet, azon ritka alkalmakkor, mikor az IKEA-ban jártam, nem ezzel voltam elfoglalva.
Én a millió variációból a céklásat készítettem el, a következőképp:

3 nagyobb cékla

pucolva, kockázva, megszórva köménymaggal, pár kanál olajon 20 percig sütőben sütve, ez alatt elkészülnek a gombócok:

1 kg husi
2 nagy hagyma aprítva
2 egész citrom héja alapos mosás után reszelve
4 evőkanál tejföl
só, bors,
10 dkg zsemlemorzsa
1 evőkanál kapor

ezt összegyúrtam, kis gombócokká formáltam, majd az elkészült céklát átkevertem és rápakoltam a gombócokat.
Majd visszament a sütőbe 30-35 percre, közben elkészült a petrezselymes krumpli, ami lehetett volna akár krumplipüré is, vagy ízlés szerint valamilyen köret.
Egy nagy doboz tejfölt bekevertem kaporral, ezzel locsoltam meg tálaláskor a gombócokat.
Mellé még vegyes, vékonyra csíkozott zöldségköretet adtam, amit nem is csíkoztam, hanem reszeltem. Ha-ha.
Volt benne karalábé, zeller, vajretek, uborka, jégsaláta, újhagyma, pritamin, szezámolaj, friss rozmaring.
Szóval a költői magaslatok a húsgombócot illetik.
Az a citromos beütés, valami mennyei.
Ennyit a költőiségről, nem akartam sosem költő lenni.
Jó kaja volt, ez a lényeg, és az. hogy bővült a repertoár, valami remekbe szabott ízorgiával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...