2011. november 1., kedd

Bio betét

Intim betét téma.
Akkora ötlet, és olyan kézenfekvő, hogy még mindig csodálom, hogy nem jutott eszembe.
A mosható betét.
Veszünk mosható pelenkát, ami mellett a környezetvédelem, bababőr-védelem, és ilyen érvek szólnak.
Tudom, a vattát mindenki utálta, mikor még csak az volt, de a műanyag tartalmú betéteket meg sokan éppúgy utálják.
Vannak velük problémák, hisz a ragasztócsík, ami egy forradalmi ötlet, néha nem ragad rendesen, néha egyenesen le kell vakarni a bugyiról, néha kettészakad a betét kiszedés közben, azaz szétválik a ragasztós alja rész a nedvszívó résztől.
Igen, próbáltam pár fajtát, és el kell mondjam, azért csodálkozom még mindig magamon, mert nem is szeretem.
Muszájból használom, mert a tampon még jobban irritál, de a betét sem kímél.
Mikor megláttam ezt a puha flanelből varrott betétet, leesett az állam.
Jól van, néha nagyon naiv tudok lenni :)
Akkor legyártottam egyet, majd kiszabtam még párat, és most meg is varrtam. Készítettem több változatot, kipróbálom őket, melyik válik be, és fogok tisztaságit is csinálni.
Lehet pár csepp illóolajjal illatossá tenni, szerintem a muskotály zsálya vagy fertőzés esetén a teafa kimondottam jó szolgálatot tehet.
Épp úgy, mint a mosható pelust, ki kell kézzel lötykölni, vízbe áztatni, és mehet a mosógépbe.
Nincs benne semmi gusztustalan, hisz a betétek és tamponok mellett is átázunk néha, azt a ruhát sem dobjuk el.
Viszont a betét árak és a testünkre gyakorolt negatív hatások mellett szerintem ez sokkal higiénikusabb.
Lehet ecetes vízben áztatni, ami fertőtlenítő hatású, vagy ott a citromsavas áztatóvíz.
Hipózni felesleges, ha frissen áztatjuk, akkor nem lesz foltos.
Ha nincs kedve valakinek egy zacskóban elrakva hazavinni mikor épp nem otthon van, akkor csak otthonra használva is épp elég problémától kímél meg minket.
Tutorial angolul.
És az enyémről a kép:

Ha végre kész lesz a lockom, akkor azzal szebbet fogok készíteni.
Én egyébként vékony vatelinből szabtam két réteget bélésnek a belső részbe, és egyet a külsőbe
(nincs itthon puha frottírom).
És csak egymásra helyeztem a rétegeket, ás körbe cikk-cakkoltam, majd a belsőt a külsőre rakva készültek a középső, elvezető varratok.

Gyakorlatban ugyanúgy működik, mint a bolti betét, cserélni kell időben, és nem ázik át.
És nem is gyantáz!!
Én mindenesetre nagyon örülök ennek, nem kell többet bio betétek előtt álldogálnom, és átkoznom, miért ilyen drágák a bio cuccok.
Be fogok szerezni szép flanel anyagokat, meg frottírt, és akkor olyan szépeket készíthetek, mint a linkelt blogon.
Addig is, így lehet tárolni a tiszta betéteket a fiókban:

2 megjegyzés:

  1. Tegnap megalkottam ezt a Zseniális ötletet!Igaz,hogy nem lett olyan szép,mint a tiéd,de a célnak megfelel.Ki is próbáltam egyet és valami fantasztikusan,puha,jó érzés!Na ebből lehetne profitálni!

    VálaszTörlés
  2. Csináltam már tisztasági változatot is, és körbe cikk-cakk helyett inkább a visszájáról varrom, kifordítom és körbe szegem, mert tartósabb. Meg csináltam extra hosszút és extra vastagot is. Tök jó,hogy olyat készítesz, ami neked a legjobb. Nagyon szeretem. Csak kevés az időm varrni, különben csináltam volna eladásra is. Majd egyszer.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...