2011. november 7., hétfő

Majonéz diétásabban

Az olaj nem jó. A sima finomított étolaj egy epegyilkos, büdös valami.
Menj be valahová, ahol épp olajjal sütnek vagy sütöttek, nekem spec. forog a gyomrom.
Igaz, rég nem sütök benne, tanulmány-mentes döntés volt, csak az érzékeimre hagyatkoztam még akkor, sok évvel ezelőtt.
Azóta utánaolvasgattam, és nem változott ez az elhatározás, de néha a majonéz miatt vettem.
Aztán ráleltem itt a közelben a finomítatlan szőlőmag olajra jó áron, azzal pedig a majonézem is sokkal krémesebb lett, és halvány rózsaszín. Ami nagyon tetszett, mert bár fát vágok meg ilyenek, attól még csaj vagyok.
Viszont erre sincs mindig pénz, de mikor olyan a kaja, akkor jól esik a majonéz.
Megoldás?
Egyszerűen elkeverem a tejfölt úgy, mintha meglenne a tojássárgával kikevert olajos alap.

1 nagy pohár tejföl
1 kanál mustár
pár tekerésnyi bors
pár evőkanál friss citromlé
pici só
pici cukor, de ez a kettő elhagyható, mert nem fontos
Jól kikeverem, és pont olyan.
Ha olyanom van, akkor tojássárgáját is keverek bele, de őszintén szólva sokszor elfelejtem.
A gyerekeknek bejön, nekem is, pedig nagy majonéz pusztító voltam.

Mitől diétás?
Nincs benne semmi zsiradék, csak a tejfölben lévő, de ha nagyon diétázol, akkor vegyél zsírszegényt, vagy csináld ugyanezt a joghurttal.
Az is nagyon finom, és nem kell lemondani ilyesmiről sem, mint a majonéz, csak át kell alakítani.

2 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...