2011. november 13., vasárnap

Pattanások, arclemosó, szájvíz, és a zombimaszk

     A lenmagzseléről írtam már, kipróbáltuk több célra, jó volt.
Kira az arcán nem szereti használni, főképp suli időben, de itthon vagy nem arcon jó neki.
Most annyi változott, hogy kamillában főztem.
Azaz csináltam egy láboska kamillateát arcgőzölőnek.
A gőzölés után elvettem belőle egy decit és összeforraltam egy evőkanál lenmaggal.
Lett belőle kamillás lenmagzselé.
A kamilla gyulladáscsökkentő, ami a pattanásoknál kimondottan jó dolog.

     Van nekünk egy réges-régi arclemosónk is, szintén kamilla főzetből.
Ez pedig az alkoholos kamilla.
Tudom, az alkoholt nem szeretjük, mert száríthat, de ez jó.
Mégpedig azért, mert a kamilla gyulladáscsökkentő, az alkohol meg fertőtleníti a lekent bőrfelületet.
Ráadásul segít beérni a pattanásoknak, és puhák, könnyen kinyomhatóak lesznek. Ez pedig fájdalom szempontjából nem mindegy.
Egy rész alkohol, két rész kamilla az arány, de lehet egy a háromhoz is.
A jó erősre főzött, lehűtött kamillát összekeverem a gyógyszertári alkohollal.
Jól felrázom, de egyébként minden használat előtt így teszek.
Ez a keverék fertőtlenítendő sebeknél is használható, de csípni fog.
A férjem arcszesz helyett is használja.
Ebből az alkoholos keverékből veszek két evőkanálnyit, rakok bele illóolajakat, például szegfűszeg, borsmenta, ánizs, vagy fahéj, és felengedem vízzel. Ez a szájvizünk.
Az a minimális alkohol, ami ennyi higítás után benne marad, arra elég, hogy ne romoljon meg a keverék.

     A kamillás gőzölés után lehet használni a mitesszeres felületeken ezt a pórustisztítót.
Első használatnál túl vastagon kentük, nem szedett ki túl sokat.
Legközelebb másképp csinálom majd, és ha megint nem működik akkor is megtartom, mert a bőrt selymessé tette.
Az eredeti youtube videó itt van.
A recept:
1 kanál tej
1 kanál zselatin
Ezt összeolvasztjuk, mikróban 5 másodperc, vagy a tűzhelyen ugyanennyi. Kinek mi a szimpi.
Bőrpróba után ecsettel vagy kézzel felvisszük vékonyan az orrunkra és környékére (maradjunk a mitesszeres orrnál).
Miután megszáradt, lehúzzuk a bőrről.
Ennyi az egész.

     Az egésznek a végén én még egy paradicsomos-kukoricalisztes pórusösszehúzó pakolást is alkalmaznék, amennyiben van rá idő, így komplex a bőrtisztítás otthoni módszerekkel.

    A tejes-zselatinos pórustisztítót nagy sikerrel lehet zombimaszknak is használni farsangokon.
Csak akkor valami zöld illetve piros léből is keverjünk a tej mellé (céklalé, spenótpüré).
Aki tejérzékeny, az alapcélra helyettesíthető zsálya vagy kamillatea főzettel, zombimaszk célra pedig növényi tejjel.

    A lenmagot pedig, amivel zselét készítettem, egy ma készült szappanba tettem, egy kanál zselével együtt. Erről legkésőbb holnapután olvashattok, a szappanos blogomon.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötleteket adtál, köszi!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen. A tejmentes ötlet miattad és sorstársaid miatt született :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sokat küzdöttem tini koromban én is a pattanásokkal. A kozmetikai szerek csak ideig óráig segítettek, végül kiderült, hogy hormonális az ügy.A tejes zselatinos masszát kipróbálom ,köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  4. Arien, elkezdtem válaszolni, aztán bejegyzés lett belőle :)

    VálaszTörlés
  5. Te leskelődtél? És nekem írtad a cikket? :D Pont most olvasgatok az AntalValin erről. :D

    A gyógyszertári cuccok mennyire jók? Kaptam egy füzetkét róluk, és jónak tünnek, de elbizonytalanodtam...

    VálaszTörlés
  6. A gyógyszertáriak javarészében is vazelin vagy paraffin van. Ezek kőolaj származékok. Azt hiszem akkor le fogsz ragadni az AntalValin :))

    VálaszTörlés
  7. ezeket én is kiprobálom,köszi a tippeket :-)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...