2011. november 15., kedd

A pattanásosságról laikusként

   A pattanások mindig belső probléma miatt, vagy egyszerűen a tinikori hormonváltozás miatt vannak.
Lehetnek rossz idegállapot miatt is, a személy életében bekövetkezett negatív változások, élmények miatt, mint egyfajta lelkiállapot-tükröződések.

   A kozmetikai szerek többsége sajnos csak plusz mérgeket pakol a bőrre, hosszú távon rosszabb állapotba hozva azt. Ha igazán meg akar valaki szabadulni tőlük, persze hogy nem elég csak természetes szereket használni, a méregbevitelt is csökkenteni kell. Csodaszerek nincsenek. Csak odafigyelés a táplálkozásra, bőrápolásra, és ez nem megy mindenkinek. Csodát várni egy krémtől vagy arcmaszktól egyszerűbb.

   Könnyebb elhinni a természetesen hamvas bőrű ragyamentes szerencsésnek, hogy csak az XY terméktől ilyen a bőre, és tömi a mekiburgert. Akkor én is azt kenem, és ehetem a cukrot párizsival, meg kenhetem az alumíniumsós deót a hónaljamra.
Nem.
Alkati kérdésekről beszélünk.
Vannak szerencsésebbek, akik nem küzdenek pattanásokkal, vagy nagyon jól titkolják.
Mi most ne foglalkozzunk velük.
Én maximálisan laikus vagyok ebben, csak tapasztalataim vannak, iskoláim erről nincsenek.

    De ha a testünknek méregnek számító ételeket eszünk (nem arzén, hanem: cukor, tartósított élelmiszerek, erősen finomított ételfélék, mesterséges színezékek, ízfokozók, szénsavas, cukrozott illetve édesítőszerrel ellátott italok, műcitromlé, stb...stb...), akkor ezen a tüneten nem kell csodálkozni, mert a testünk szabadulni akar a mérgektől. A kiválasztás során szabadul meg a bevitt mérgektől, vizeletben, székletben, izzadságban, és pattanásokként.
Ha izzadásgátló deót használunk, olyat ami akadályozza az izzadságmirigyek normál működését, akkor az a méreg, ami ott jönne ki, ki akar jönni máshol. Pórusokkal a test el van látva bőven, akkor oda menekül szegény kis mérgecske. Ott pedig a sejteket részben elöli, és az elhalt sejtek a gennyel távoznának/távoznak.

    A legnagyobb szívás a kamaszkori pattanásosság, mivel ha semmi méregfélét nem eszik a tini, akkor is lehet rajta pattanás, a hormonváltozás miatt. Akkor pedig a külső kezelés, tünetenyhítés lehet a gyógyszer, illetve az egészséges önbizalom.

    Én is sokféle pattanás elleni szappant készítek, mindig van valami új, amit kipróbálok szappanban is.
Meglátásom szerint javarészt ugyanazzal a hatásfokkal működnek.
Segít, de csodát várni ettől sem lehet.
Akkor miért jó?
Mert legalább nem mérgezzük magunkat tovább.
Viszont egyes fertőtlenítő gyógynövényeket, olajokat és kivonatot tartalmazó szappanokkal vagy krémekkel is vigyázni kell, mert a túlfertőtlenítés a bőr természetes védőrétegét, védőköpenyét távolítja el. Példa: egyik kisfiamnak nagyon bejött a teafás szappan, de elkezdett pörsenéses, apró piros pöttyökkel tarkított lenni a bőre. Abbahagyattam vele, mikor elmondta, hogy azzal mosakodott (amire mondtuk neki, hogy csak sebekre szabad használni), és elmúlt.
Azóta az ilyen szappanokat teljesen külön tartom.
Viszont van az intimszappan, ami csak nevében intim, gyakorlatilag az egész testre ajánlott, a nagy mennyiségű fermentált tejsav tartalma miatt. A bőr védőköpenyét ugyanis szinte kizárólag a tejsav védelmére szoruló laktobacilusok alkotják.
Ezek jelenléte tartja távol a gombákat, egyéb baktériumokat, sőt egyes vírusok ellen is sikerrel lépnek fel (amik nem szeretik a tejsavas közeget).
Lehet a fürdővízbe tejsavót tenni ha valaki hozzájut, vagy ha nincs akkor a natúr joghurt is jó.
A bőr meg fogja hálálni.


   Visszatérve az izzadásra, a test folyadékkiválasztásának közel 45%-át a bőrfelszín végzi. Csak a maradék 55%-ot a vese. Az egész test bőre. Nemcsak a hónalj és egyéb aktívan izzadó részek. Emiatt is fontos például a jól szellőző, pamut alapanyagú ruházat. Nálunk is megtanulták a kölykök, melyik ruhákat nem hordjuk, rá sem nézünk, ha ilyet kapunk továbbadjuk.

  Szóval lehet, hogy ebben a kis írásban vannak pontatlanságok, amiket laikusként vétettem, de nagyjából azért helytálló. Lényegileg mindenképp.

Peace

2 megjegyzés:

  1. Részemről egyetértek! :o)

    Mindenki kérdezgeti, hogy milyen szemránckrémet használok és én csak annyit mondhatok, hogy amikor száraz a bőröm, akkor étolajat rakok a fürdővizembe, ennyi a testápolásból nekem elég is. :o)

    A kozmetikus szokott csak krémezni gyantázás után, amit ha nem mosok le rögtön utána - ahogy tehetem, tiszta hólyag lesz a bőröm tőle. A babaolajra megint csak allergiás vagyok az illatanyaga miatt.

    Szóval nem magamtól tudom, hogy nem szabad használni, hanem allergiás vagyok a krémek valamelyik összetevőjére.

    A pattanásaim tekintetében (azt leszámítva, hogy nekem is hormonális volt és egy erre ajánlott fogamzásgátló rendezte az állapotát) a gőzölésre esküszöm. Utána se nyomkodok semmit, hanem alaposan megdörzsölöm a törölközővel a problémás részeket, ami eltávolítja az elhalt réteget és a mitesszerek kiürülnek maguktól, ha semmi nem tömi el a pórusokat. Amióta úszni járok és utána csak 10 percet ülök a finn szaunában és 10 percet a törökben (gőzös), azóta mindig szép a bőröm. De hihetetlen kiborító, hogy éveken keresztül mosakodtam kénes szappannal (ami az amúgy is száraz bőrömet pikkelyesre szárította), a tini tonicokról nem is beszélve, meg eszegettem az Eric kapszulát, ami mit sem ért. A bőrgyógyásznak pedig csak annyit kellett volna tennie, hogy azt javasolja, hogy gőzöljem ki rendesen az arcom és ne kenjek rá az égvilágon semmit... :o(

    VálaszTörlés
  2. Mindenkinek magának kell meglelni a neki legjobbat. Módszerben is, termékben is. Persze jó az, ha tapasztalatot cserélünk, mert nem mindenkinek jön össze elsőre a saját módszer.
    Nekem mostanában egy véletlen segített, hogy kitaláltam egy ekcéma-tünetmentesítő kencét. Ami itthon bevált.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...