2011. november 30., szerda

Rétesnyújtás 2. felvonás

Csak megkérdeztem a tejes nénit, aki a mosószappant is tisztázta, hogy ugyan hogy csinálja a rétest. Mik a trükkök? Leadta a receptet, ami kissé eltért a netestől, amivel dolgoztam előzőleg. Például nincs is benne tojás.

70-30% finom és rétes liszt
1 teáskanál só
1 evőkanál zsír
annyi langyos víz, amennyivel lágy de nem ragacsos tésztát kapunk.

Szerintem célszerű kicsit több vizet önteni, hogy ragacsos legyen, majd után-lisztezni.
Merthogy nincs pontos vízmennyiség, lisztminőségtől függ, és után-vizezni nehezebb :)
Ha alaposan kidolgoztuk, és sima golyót kapunk, akkor szedjük három-négy részre, és golyóvá formálva hagyjuk pihenni. Persze nem árt kis zsírral átkenni, hogy ne száradjon. Nekem ez úgy jött össze legegyszerűbben, hogy a két tenyeremben szétkentem a zsírt, és azzal hidratáltam a tésztagolyókat.
Kellő pihenés után nyújthatjuk.
Lisztezett vászonterítővel letakart asztalon.
Mikor elég vékony, a nyúlatlan széleit levágjuk, ami újabb golyóvá formálva megy vissza pihizni.
A továbbiakban általános eljárás zajlott, nem részletezem, mindenki dolgozott már a bolti réteslappal.

Fotók nincsenek, itt a recept a lényeg, meg egy-két apróság. Nyújtásról sok-sok videó van a neten, érdemes megnézni.
Lényeg, hogy nyugodtan belevághat olyan sütési félanalfabéta is mint én, mert nem olyan bonyolult, mint hisszük.
Én nem foglalkoztam egy-egy kis szakadással, úgy dolgoztam, mintha nem is lenne ott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...