2011. december 28., szerda

Csigák

Tulajdonképp a fürdőből is összeszedhetnénk egy levesre valót, de nem vonzanak.
Kirát is csak a garnéla vonzza a tenger gyümölcsei közül. Vettem volna neki még az ünnepek előtt, készíteni valamit, ami kóstolásra alkalmassá teszi, de a fagyasztott eledel zacskóján olvasott nátrium metabiszulfit eltérített. Hiába, hogy az csak tartósítószer, de ronda egy neve van.
Így aztán most a két ünnep közt nem a tengeri ételek élvezetében merülünk el, hanem zakuszkás csigát csináltam.
A csigavonalért az egyszerű kelt tészta felel, mely a só és bors mellett petrezselymet és apróra vágott hagymát is tartalmaz. De mindez csak az én fantáziám terméke, mindenki azt tesz bele, ami az ő ízlését tükrözi. A lényege úgyis a töltelék, az pedig most zakuszka volt. Őszintén szólva ez a kézenfekvő finomság nem jutott magamtól eszembe, Magdinál olvastam, és elraktároztam mint kipróbálandót.
Fent említett Kira lányomnak is jobban ízlett, mint a miatta készített házi ketchup-os változat.
Mivel a zakuszkát eddig nem kultiválta különösebben.
Mindkettőre raktam reszelt sajtot.
A zene pedig? Mostanában megint tetszik.
A mély hang amúgy is kedvencem, férfinál-nőnél egyaránt.

Egyébként a margarinról is írni akartam.
Minőségi különbséget jelent, mikor margarin helyett vajat vagy vajat és zsírt használunk.
Viszont érzékenyebb tésztáknál kevesebb kell belőle. Mint például a linzernél.
Különben nagyon zsíros és törékeny, morzsolódó lesz
Nem minden tésztánál kell erre figyelni, mert egy pogácsába legfeljebb kicsit több lisztet teszünk, és ennyi. Nem is szoktam grammozni ezeknél.
Viszont van olyan tésztaféle, aminél igenis pontosan be kell tartani az arányokat, illetve az alapanyagok tulajdonságait.
De a mai linzerem a kutyáknál végezte, mivel nem figyeltem erre.

Ha valakinek pedig van bevált zsíros-vajas linzer receptje, és megosztja velem, azt megköszönöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...