2011. december 21., szerda

Hurka-Gyurka

Leírom, mert miért ne.
Nem szerettem a hurkát.
Most sem kedvenc, de nyitottam felé.
Igaz nem most, hanem jó pár éve, mikor az első saját disznóból való volt a terítéken.
Az a röfi még ugyan nem nálunk röfögött, és levágva vettük meg, de feldolgozni saját kezűleg kellett.
A hurkát egyébként a benne található porcok és nagyobb, darálón átcsúszott gumók miatt nem szerettem. Azután hagytam magam meggyőzni, hogy ez az otthon készültben nem lehet, mert gondosan van elkészítve.
És tényleg.
Így aztán innentől már ettem ilyesmit is, igaz csak sajátot vagy mástól kapott házi készítésűt.
Szóval pár évig egyáltalán nem.
De mivel nem lett a kedvencem, nem is hiányzott.
Mert bevallom őszintén, a hurkás csomagból én is a kolbászt kedvelem inkább, a hurka olyan három-négy falatonként jöhet.
De a sütésének legegyszerűbb módját azért megtanultam, legalábbis azt, ahogy a régi szomszéd néni tanította, mikor zsírért szaladtam át hozzá hurkasütéshez.
Elmondta, hogy nem kell zsír.
Simán a tepsiben oda kell rakni, majd mikor kicsit már átmelegedett, akkor hegyes villával megszurkálni.
A mozdulatok gyorsak és határozottak legyenek, szóval ne repesszünk burkot, csak lyukasszunk.
Ezeken a lyukakon kifolyik a hurka és kolbász anyagában lévő zsír, amiben kényelmesen meg fog sülni a cucc. Forgatni nem kell, legalábbis nem fontos. Így is ropogós lesz ha elég ideig hagyjuk bent.
Én többször meg szoktam szurkálni mikor rá-rá nézek, és úgy látom kevés alatta a zsír.
Ha úgy biztonságosabbnak érzi valaki, persze tehet alá zsírt is, főleg ha mellette süti a krumplit és bővebb zsiradék kell, de a szurkálás akkor is fontos, hogy kevesebb szál repedjen ki.
Konkrétan mi zsemlével és savanyú káposztával ettük, de nagyon finom a fóliában sült héjas krumplival is, amit a hurkából kisült zsírral kenegetünk.

Így a végén megírom, hogy disznónk most sincs, a hurkát is vettük, viszont tuti házi.
Találtunk a piacon egy készítő nénikét, akinél ilyesmit veszünk. Füstölt árut, és egyéb disznós dolgokat.
A hurka előző napi termés, és nem is okozott csalódást.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...