2011. december 22., csütörtök

Karácsonyi előkészületek, és még mindig nem vagyok Micimackó szakértő

Nálunk holnap lesz karácsony.
És ma nem csináltam semmit.
Azaz nem főztem, nem sütöttem, viszont fát díszítettünk.
A gyerekek akarták, és addig el tudtam menni ajándékot csomagolni.
Na jó, kaszinótojást és franciasalátát készítettem, de a terveim ennél nagyobbak voltak.
A töltött káposztát elhalasztottam, mivel holnapra más menü van betervezve, én pedig azért, hogy két tányér elfogyjon belőle, nem fogok csinálni. Bár lehet, mégis elkészítem holnap, mert le lehet fagyasztani. Halászlé lesz, ahhoz is meg akartam ma csinálni a hagymapucolást, de nem volt kedvem.
Cordon bleu még a terv, azt különösebben nem kell előkészíteni, így illett a mai napba.
Viszont a majonézes készítésből kimaradt két tojásfehérje.
A habcsókkal nem vagyok békés viszonyban, így gondoltam csinálok tormás habot.
Amit nem is tojáshabból kell, tejszín pedig nincs itthon, de találtam valami szuper ötletet:

Rántott reszeltsajt golyó

2 tojásfehérje felverve habnak
csipet só
pár tekerésnyi feketebors
10 deka reszelt sajt

ezt elkeverjük
Formázható állagú masszára van szükség, melyből golyókat formázunk, zsemlemorzsába forgatjuk, majd forró zsiradékban kisütjük.
Én még tettem a masszába szezámmagot, kb. két evőkanálnyit, és három kanál búzapelyhet.
Így golyóztam, morzsáztam, majd sütöttem.
Ez a mennyiség nem túl sok, de kóstolásnak jó volt.
Szili hamar felfedezte, hogy itt tejtermék van terítéken, kért szószt hozzá, de kiegyezett a szimpla tejföllel.
Megkóstolnám többféle sajtból, akár fajtánként külön, akár egybekeverve.
Varrtam még egy sötétítő függönyt, a karácsony jegyében zöld-piros kombinációban.
Erről nem sikerült a fotó.
Visszatérve Szili és a tejtermék témakörbe, reggelire szokásomtól eltérően nem készen kaptak valamit, hanem svédasztal szerűen kiraktam mindent, válogassanak.
Volt a kínálatban tejfölös túró is, joggal hittem, hogy tejtermék-imádó Szili fiam magához ragadja majd a tálat.
De nem, mert az össze van keverve.
Külön oké, most egyben nem kellett neki. Mondjuk tegnap le kellett szűrnöm neki a levest, mert van benne valami, ma pedig ugyanazt szépen megette.
Ma reggel inkább a zsömlébe pakolta a kolbászkarikákat, úgy hogy kicsit kilógtak, és az volt Micimackó füle. Ezzel játszott. Hol egy füle volt szerencsétlen Micimackónak, hol három.
Mikor egy volt, adtam neki még egyet, mondom elhagytad, mint Tigris a farkát. Erre sértetten közölte, hogy az nem a Tigris farka, hanem Fülesé.
Majd egy kolbászkarika és egy paradicsomcikkely segítségével alkotott egy félszemű kalózt.
Kevin és Szabolcs hülyéskedve verekedtek, Livi pedig közben megette a tejfölös túró java részét.
Ez volt a mai nap kajás és alkotós része.

3 megjegyzés:

  1. Én ma készülődök :)
    De mi csak szombaton karácsonyozunk
    igaz a fa csupaszon már a szobában áll. :)

    VálaszTörlés
  2. a bejgli kész - holnap sütök még valami könnyű gyümölcsöset, amit meg is lehet enni egy kiadós vacsora után, nem csak nézegetjük majd, apa készíti a halászlét, azt mi visszük a nagyszülőkhöz (náluk még az a mocsárszagú/ízű létezik, így jobban járunk). Kellemes Ünnepeket Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm, nektek is Niki, és nektek is Patrícia.
    Minden jót!

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...