2011. december 21., szerda

Kreatív bejgli, a banán jegyében

Nem repedt ki!
Bár még csak egy tepsi sült meg, még kettő hátra van, de most egyben maradt.
Pedig én aztán vastagon megtöltöm, mert utálom a vékony töltelékes-vastag tésztás bejglit.
Mióta én vagyok a gyártó, és nem az előregyártottat kell enni, azóta kevés kivétellel mindig repedt.
Bár most a receptet sem szedtem elő, nem arányozgattam, hanem ahogy jött.
Mit csináltam másképp mint eddig?
Zsírt és vajat használtam margarin helyett, és előre elkészítettem a tölteléket, hogy biztos legyen ideje kihűlni.
Ami kreatív, az a töltelék.
Kókuszost újítottam, miért ne alapon.
2 dl meleg tejben elkevertem némi mézet, 3 db összetört banánt, és 40 deka kókuszreszeléket.
Ez a kókusztöltelékem.
Lehet, hogy ha kap egy tojást, akkor jobban egyben marad, de így sem lett rossz.
Amin még ügyködtem kicsit, az a diótöltelék.
Tejet melegítettem, mézeztem, majd citromhéj és a szokásos mazsola ment még bele.
Plusz egy nagy marék búzacsíra, és két marék gyümölcsös müzlikeverék.
És persze belekevertem a darált diót.
Mikor elsimítottam a kinyújtott tésztán, akkor vagdostam még rá banánt is.

Így tekertem fel, és innen a szokott eljárást követtem.
Közben persze eltelt annyi idő az írás kezdete óta, hogy a kész banánost is le tudtam fotózni.
Persze a megkóstolás jobban visszaadná, mitől is olyan különleges, de ez a kényes feladat nekem és a gyerekeknek jutott. Persze ha valaki közületek erre jár, akkor szívesen látom egy szelet bejglire, de gyanús, hogy eme meghívással nem fog élni senki :)

Szép estét!


4 megjegyzés:

  1. De jó ötlet, hogy banánt is karikáztál rá!

    VálaszTörlés
  2. Sajna messze laksz, pedig mennék! :) Nálunk idén csak bolti bejgli lesz. ..Sebaj, úgyis csak én szeretem! :)

    VálaszTörlés
  3. nekem bevált receptem van, attól nem tágítok, mert még mindig tökéletes lett. újítani nálunk nincs értelme, mert egyesek nagyon hagyományhozragadtak a családban.. de gyerekkoromban - emlékszem - mi mindig kaptunk túrós bejglit is. azt szerettem a lejobban...

    VálaszTörlés
  4. Mèg a tùròson gondolkodtam èn is :)

    Patrìcia, ha te szereted, akkor a bolti is tökéletes.

    a banàn nagyon finom benne amùgy

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...