2012. január 29., vasárnap

EM kerámia gyűrű

Vettem az Emóciót, amiről előzőleg írtam. Azért csaptam le rá január elején, mert láttam a Bionom biobolt honlapján, hogy van még karácsonyi akciós csomag, amihez van 30 darab EM kerámia gyűrű, és még olcsóbb is volt mint egyébként :) (a fél fuvardíj összege azért számít)

Azt tudtam, hogy ez a kerámia vizet jótékonyan változtatja meg, de azóta hogy megjött nem is foglalkoztam vele. Félretettem a polcomon, hogy majd...

Ma pedig eszembe jutott, reggel a kávé mellé olvasgattam róla, és többek mellett kiderült a hozzászólásokból, hogy mosáshoz mosószer helyett is használható. A fenti linken részletesen lehet róla olvasni, de itt egy másik is, ahol még bővebb leírás van Teruo Higa zseniális találmányáról.

Én mindenesetre vettem a bátorságot, és nagy odafigyelés mellett (ellenőriztem minden ruha állapotát amit beraktam a gépbe) lefuttattam egy mosást. A tegnap összekormozott térdű világos gatyóm tiszta, a zoknik is tiszták, más foltos nem volt, de minden tisztának és illatosnak bizonyult. Ugye én ecettel öblítek, kb. fél decit raktam a mosáshoz, a ruhák lágyak, és a szokásos tisztaság illatuk van.
Így még jobban felbátorodva kimostam az összes többi cuccot is, odafigyelve még mindig. Semmi nem történt másképp, szóval a dolog működik. Persze ezután is odafigyeléssel fogom kezelni a mosást, de nagyon fel vagyok ettől dobva. És nem csak az anyagi megtakarítás miatt, hanem a vizeink elvegyszereződése miatt is. Jó ez a cucc, na. Mondjuk a nagyon koszosakhoz nem árt egy kis mosószer, de az eddiginek a fele/negyede.

Az már egy másik téma, hogy a mosáshoz a vizet a sparhelten melegítem, úgy öntöm a mosógépbe. Így kevesebbet kell dolgoznia, kevesebb az energiafelhasználás. A mosógép áramfogyasztásának nagy része ugyanis a melegítéssel megy el, mint ahogy a mosóidő is.
Nálunk a spari adott, a tetején pont négy nagy lábosnyi hely van. Ha nem főzök épp valamit, akkor a vízmelegítés történik ott. A mosogatáshoz, mosáshoz, főzőcskéhez is onnan veszem a meleg vizet. Este pedig a fürdéshez melegítjük.
Sok áramot spórolunk így télen, meg a főzés miatt gázt is.

2 megjegyzés:

  1. Nahát, micsoda figyelemre méltó ötlet!:)

    VálaszTörlés
  2. Melyik? Gondolom a vízmelegítés a mosógéphez :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...