2012. január 17., kedd

HelloKitty párna (itt csak párna készül??) és túrógombóc hamisan

Leülök varrni, mert sok tervem van, sok anyagom van, alkotni kell. Sokat nem haladtam mégsem, mert elmúlt a késztetésem. Van ilyen, de ez a párnácska azért kész lett. Kira régi kedvenc kardigánja várt egy évet szétvagdalva egy zsákban, míg hétvégén előkerülve egy párnát láttam meg benne. A fodor fátyoltüllből készült, és nagyjából ennyi. A műtét sikeres volt, a beteg az altatásból felébredve a kisasszony ágyában lábadozott.

A túrógombóc csak azért érdekes, mert én ezt a hamis változatot sosem készítettem el.
Nem volt szimpatikus, mivel én túró nélküli receptekkel találkoztam pár éve, az pedig egy tejbegríz gombóccá varázsolva. Az még tejföllel tálalva sem lesz túrógombóc szerintem. Én tudok túrógombócot készíteni, és bár néha mellényúltam, de ha más nem, akkor a kutyák mindig elfogyasztották :)

Nyáron aztán keresztanyám egyik itt alvásánál készített (velem készíttetett) hamis túrógombócot. Ott még kevés volt a túró, de azért elfogyott. Múlt héten viszont volt egy csomag túró itthon, túrógombóc akart lenni, de kevésnek ítéltem. Úgy fokoztam a mennyiséget, hogy fél kiló búzadarából készítettem tejbegrízt, abba tettem a fél kiló túrót. Meg még ami kell persze.
Rájöttem, hogy igazi lustakaja, ehető és egyszerű.
Persze nem ez lesz a fő eledelünk, de tegnap például bevásárlás után fáradtan, lüktető szemekkel, pont elég volt elkészíteni. Búzadara helyett most kukoricadara volt az áldozat, és a fél kilóhoz röpke 1,5 kg túrót kevertem. Így ez már túrósabb hamis gombóc lett.
Amire még rá kellett jönni, hogy porcukor nem feltétlen van itthon, de javarészt sima cukor sincs, akkor
hogy oldjam meg mézzel?
Pár perc agyalgatás után jött a mentőötletem.
A mézesüveget meleg vízbe állítva lágyítottam a kemény mézen, és a tejfölben kevertem el két evőkanállal. Ami persze újabb gondolatokat vetett fel, miszerint mikor kicsik voltunk, és még olcsó dolog volt a méz, akkor a tejfölt miért cukorral keverték ki nekünk???

Amúgy rohadtul várom már a tavaszt, a kikeletet, hogy zöld legyen az erdő, mert tavaszi vagyok, a tavaszt szeretem, menni akarok a zölderdőbe, zöldrétre, blabla.

LE A TÉLLEL!!!

MÁRCIUST A NÉPNEK!!!

2 megjegyzés:

  1. :-) (Én a kristály (v. barna-)cukrot szoktam mákdarálón megdarálni, és ezt használom porcukornak. A kukoricadarás ötlet is tetszik :) Meg a blog is :) -www.magdireceptek.blogspot.com

    VálaszTörlés
  2. Én is botmixerrel porítom ha az van itthon. Olvasom én is a blogod :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...