2012. január 7., szombat

Mosógél

Elkészítettem ezt az egyszerű mosószert. Nem volt bonyolult, nem kellenek hozzá beszerezhetetlen vagy drága dolgok.
4,5 evőkanál reszelt mosószappan, vagy rakható bele bármilyen szappanmaradék
víz amennyi a reszeléket épp ellepi

Ezt fel kell melegíteni, gyenge lángon, míg a szappan el nem olvad benne.
Majd felönteni 2,5 liter forró vízzel, belerakni a
250 ml mosószódát, 
hogy az is feloldódjon.

Mikor kihűl, lehet flakonba tölteni, és használni.
Mosás előtt fel kell rázni, és egy teljes mosáshoz 125 ml-t adagolni.
Extra koszos cuccokhoz pedig 200ml-t

Mi ma ezzel mosogattunk. Ez állóvízben zajlik, előmosva-öblítve a szennyezett edényeket.
A mosogatóvízbe kb. 200ml-t tettem. Ezután az edényeket szimplán az állóvíz alá dugva mossuk el. De ha zsírosabb az edény, akkor bemártjuk a szivacsot a mosószódás edénykébe, így mosva a zsíros felületet. Ez már minden zsírt lehoz. A szintén állóvizes öblítővíz pedig enyhén ecetes. Az ecet a savas mivoltánál fogva semlegesíti a szappan illetve szóda lúgos hatását, az edények pedig szép fényesek, foltmentesek lesznek.

Fontos hogy ezek a szerek különösebben nem habzanak, de ha megszokja az ember, akkor már nem fog hiányozni. Az edények pedig tiszták lesznek. A lényeg? Környezetkímélő, és nincs benne bőrre káros felületaktív habosító tenzid.

A mosószeremet egyébként meglepő módon már mosáshoz is használtam.
Nem rosszabb mint az eddig használt hamulúg-mosószappan elegy.
Konkrétan mi is az?
A mosószappant lereszelem, és vagy ezt a reszeléket adagolom evőkanállal a dobra, vagy befőttesüvegben feloldva használom. E mellé öntök még kb. 300ml hamulúgot, amit a kályhából kikerülő hamuból készítek forrázással.
Ennek csak egy hátránya van, hogy a műszálas illetve polár cuccok büdösek lesznek.
Ez egy teljesen normális reakció a lúg részéről, olvastam róla, már nem tudom hol.
Nekünk nem annyira jó, mert még mindig nem szórtam ki a polár cuccokat, és némi kevés műszál tartalmú felső is akad a szekrényben.
Ezeket vagy mindig visszadobáljuk, mivel nem szeretjük a büdöset mi sem, vagy összegyűjtve külön mossuk mosószódával.

Ja, még előnye ennek a mosógélnek, hogy akár illóolaj is tehető bele.

Szeretnék majd a hamuból erős, főzött lúgot csinálni, amivel már el lehet szappanosítani a zsiradékokat. Ez lesz a következő mosószappan projektem. Egyébként minden meg is van hozzá, csak bele kellene fognom :))

8 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Mert ez az eredeti recept, persze én is kipróbáltam a mosószappant magában, reszelve, feloldva, stb., de nem mosott szépen. A mosógél pedig bejött.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Heni! Először is nagyon szuper az oldalad. :) Van mit tanulmányozni. Kérdésem, a mosószódából 2,5 dl vagy 250 g kell a mosógélhez? Előre is köszi. A.

    VálaszTörlés
  4. Szia! 250 ml. Mert nem mindenhol van mérleg, pohár viszont igen :)

    VálaszTörlés
  5. Ó, és köszönöm a dicséretet!

    VálaszTörlés
  6. Elkészítettem,kipróbáltam,és azt tapasztaltam,hogy ér annyit mint a drága mosópor.Köszönöm, hogy megosztottad! Éva

    VálaszTörlés
  7. Egy jobb recept:
    200 gr Caola mosószappan
    250 gr Mosószóda(Csoda Szóda) Vegyi boltból
    125 gr Borax(gyógyszertár)
    Ebből kb.15,-liter kiváló mosószer készithető az előző Rp.-ben
    leírt technológiával

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...