2012. január 18., szerda

Sütőtökös lepény tepsiben

Egészen addig nem tapasztaltam meg milyen finom is a sütőtök, míg nem lett gyerekem.
Már Kirának sem üveges ételeket adtam, hanem én főztem, pürésítettem, centrifugáztam amit evett.
Akkor kedveltem meg a sütőtököt. De az ételekbe beépíteni csak mostanság kezdem, átlagos sikerrel.
Ez a mostani lepény is ilyen átlagos sikerű a családban, azaz megeszik, van akinek nagyon bejön, van aki csak úgy megeszi mert nincs más :)

Vettem egy nagyobbacska tököt, és a sütőben szépen megsütöttem. Cukor nélkül. Elég édes magában is, és most ráadásul sós étel készült vele. Megfőztem kb.3/4 kg krumplit héjában, sós vízben. Megpucoltam és összetörtem. Ehhez adtam a tök felét, szintén összetörve a krumplinyomóval, és összekevertem egy 20 centis darab felszeletelt, puhára párolt póréhagymával. Ezen a ponton fűszereztem. Himalája , két teáskanál rozmaring és őrölt feketebors.
1 kg lisztben elmorzsoltam egy élesztőt, és elkevertem benne 15 deka zsírt és 1 dl olívaolajat is.
Rádobtam a tökös-krumplis-pórés keveréket, 2 dl tejfölben elkevert 2 db tojást, és jól összekevertem.
A fűszerezéshez annyi, hogy egy egész zacskó rozmaring belement 10 gramm. A só ízlés kérdése, só kérdése, kóstolni kell. A bors pedig kizárólag ízlés kérdése, mennyit mersz beletekerni. Én ebbe 30 tekerésnyit tettem.
Kelesztés után kinyújtottam, tepsibe simítottam és megkentem pórés tejföllel. A tetejére hintettem még egy kis szezámmagot is, és így sült míg kész nem lett.
Tejföllel tálaltam. Véleményem szerint még bőven van benne fantázia, egy kis pirított szalonnakockát elbírna, vagy akár reszelt sajtot, leheletnyi kakukkfüvet, de krémsajttal is ki fogom próbálni.

Jó kotyvasztást mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. azért mert álmomból keltem enni és utána visszaaludtam ne hidd hogy nem lett valami frenetikusan finom :)

    A reszelt sajt jó gondolat :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jónak tűnik. Az egész zacskónyi rozmaring nem ad túl erőteljes ízt neki?

    Már akartam kérdezni, Anyukád mit szól, hogy nem csak a hagyományos magyaros ételeket főzöd, kreatív, és reformizált konyhát vezetsz?

    VálaszTörlés
  3. Kóstolgattam, még belefért. Így ment bele az egész. De a tök is kb. fél kg, a krumpli több valamivel, a liszt 1 kg, ez így elég sok.

    Ez konkrétan ízlett neki, megeszik ő mindent, csak jelzi, hogy most jó lenne egy kis krumplis tészta pl.

    Pont múlt héten volt, hogy "mit főzzek" betegségem volt. Ő javasolta a héjas krumplit szalonnával, de inkább valami zöldségeset ettem volna. Mondta, hogy ő annyira nem ugrik érte, mint hittem. Magamban megállapítottam, mennyire érdekel ez engem :) Főztem rizses húst, friss zöldség salátával, amiben jégcsapretek, káposzta, uborka, karalábé, és hasonló salátazöldségek voltak lereszelve. Még csak meg sem sózta, pedig arra számítottam. Volt mellé karalábéleves is, hogy még több zöldség legyen.

    Érdekes, hogy a zöldségevés sokaknak inkább a réparopogtatást meg káposztalevél rágcsálást jelenti.
    Amúgy beszerzi magának a hagyományos felvágott-margarin-sütőlekvár zselét, és eszegeti.

    VálaszTörlés
  4. Heni, kérlek nézz be hozzám, van számodra valami:)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...