2012. február 22., szerda

Alternatív panír és rántás

Csirkecomb volt a menü.
Lebőröztem, majd paníroztam. De nem akartam szimpla panírt, így összeborogattam ami itthon akadt, és köze nem volt a zsemlemorzsához.

10 deka búzapehely
10 deka búzakorpa
10 deka lenmag (ha van botmixer akkor meg lehet őrölni ami darabos)
10 deka szezámmag

A lisztbe fűszerkeveréket készítettem. Mozsárba meg lett törve:

2 kanál koriander
2 kanál fekete bors
és beleszórtam egy kis kakukkfüvet is

Ezt a keveréket tettem a lisztbe ami itt most fele finom, fele teljes kiőrlésű rozsliszt volt. A tojás szimpla sózott, felvert tojás, az utolsó pedig a morzsát helyettesítő keverék.

Ami még érdekes lehet, hogy egy fél fej fokhagymát lereszeltem apró lyukú reszelőn, raktam rá két evőkanál olívaolajat, fél deci vizet és egy citrom levét.
Panírozás előtt ebbe mártottam meg a combokat.
Utána a szokott módon bundáztam be a húsokat, és sütőlemezen elhelyezett, alul-felül vékonyan zsírozott sütőpapírra pakoltam.
Mikor elkészültem, a maradék fokhagymás-citromos lével még megkenegettem óvatosan a bundájukat, és betoltam a sütőbe. 25-25 percig sült mindkét oldala, de ez sütőfüggő. Figyelni kell, villával megszurkálni, hátha hamarabb is jó lesz.


Utólag azt mondom, lehettem volna bátrabb a fűszerezéssel, mert ugyan nagyon pikáns lett, de lehetett volna karakteresebb is. Legközelebb több koriandert használok, illetve kipróbálom más fűszer kombinációval is.
nekem most ez volt itthon, de használja mindenki a fantáziáját. A panír morzsa helyettesítő része pedig tényleg összeborogatós, hol mi akad a kamrában. Én láttam kukoricapelyhest is, és sajnáltam hogy nem jó a botmixerem és nem tudom megőrölni a lenmagot.
De azt hiszem ideje megint bevásárolni hajdinapelyhet, magkeverékeket, meg egyéb gabona alternatívákat.

Főtt kukorica volt a köret, amit a vízből kivéve vajjal locsoltam meg, majd lábosban lefedve tároltam, hogy nagyjából langyos maradjon mindenkinek.

Nagyon tetszett ez a sütés, nem kellett órákig a tűzhely mellett állni a rántott csirke miatt (lassú láng, fedő alatt, hogy ne legyen nyers---Brrrr!! Utálom!), nem pazaroltam a zsírt, és kevésbé zsíros így az étel is. Bár nem nevezhető egy tocsogós kajának a rántott hús, de azért mégiscsak abban sül. Viszont száraz sem lett, szóval tetszik. Bevallom hallottam erről már korábban is, csak féltem tőle, hogy száraz lesz, azt pedig nem szerettem volna.
Most olyan gondolatokkal vágtam bele, hogy ha száraz is lesz, akkor is el fog fogyni, és ha más megszokta, és szereti, akkor nekünk is menni fog. De ez teljesen szükségtelen volt, mert mint mondtam, teljesen fogyasztható állagú étel lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...