2012. február 19., vasárnap

Kalács egyszerűen

Anikótól szedtem a receptet, és a sparheltben sütöttem meg.
Sosem volt még ilyen csodás kalácsom.
Pár apróságot módosítottam, de a recept egyszerű, a bögre 2 decis:

1 kg liszt
fél bögre olaj (szőlőmag van)
fél bögre cukor
két nagy evőkanál méz
1 teáskanál só
2 deka élesztő
2,5 bögre víz
1 kanál citrom héj
1 citrom leve

Összeöntögettem a bögrés dolgokat, bele a többi apróságot, elkevertem, majd bele a lisztet.
Alaposan összegyúrtam, és ment kelni.
Egy óra múlva négyfelé szedtem, megfontam, tojássárgájával megkentem és ment is a sparheltbe.
Ott lassan sül, tehát kelesztésnek is megteszi.
Mert szép lassan felemelkedik benne, és akkor kezd majd sülni.
Már csak a maradékot fotóztam, mert széthordták míg hűlt volna :))
De ez a siker fokmérője.


5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon gusztusos lett! Nem csoda, hogy nagy sikere volt. :))
    Brigi

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Azóta gyakorlásképp készült még egy :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy megsütötted!:-))))

    VálaszTörlés
  4. Ezt a receptet én is kipróbálom hétvégén, végre mi is ehetünk majd kalácsot.
    Közepes melegben pl 175 fok sütötted ezek szerint? Mennyi ideig?

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...