2012. február 15., szerda

Lakoma a csóró konyhából

Tegnap krumplifőzelék volt a menü. Csináltam hozzá pörköltet, amiből csak a szaftot kapja meg a tányérjára az, aki eme nagyszerű főzelékfélét ebédeli.
A husit máshol használtam fel.
A kenyértésztából kivettem egy kb. kilós adagot, és tettem bele még ezt-azt.
Újhagyma szárát apróra szelve, pár kanál pritaminkrémet, sok borsot, egy tojást és két kanál tejfölt.
Ebből is kenyértészta állagú tésztát gyúrtam, majd hagytam kelni.
Eközben készült a pörkölt, főztem egy marék hosszúra hagyott zöldbabot, fokhagymagerezdekkel együtt.
Mikor ezek is elkészültek, tepsibe nyújtottam a tésztát, megkentem vékonyan tejföllel, rádobáltam művészi rendezetlenségben a zöldbab felét, rácsípkedtem a hús felét, és megöntöztem tejfölbe kevert tojással (egy deci tejföl, két tojással elkeverve).
Így sütöttem meg az egyiket, míg a másik lepény fix feltétjére ugyanezen módszerrel zakuszkában elkevert tojást öntöttem.
Két nagy tepsivel lett, mire eszembe jutott hogy lefényképezhetném, elfogyott.
A hideg.
Az az oka annak, hogy a mindent fotózó háztáji csaj lefagyott, és elfelejti az ilyen fontos momentumokat.


5 megjegyzés:

  1. Ezekből az egyszerű és nagyszerű ételekből lesz a lakoma! Mint látható, mind elfogyott!:-)

    VálaszTörlés
  2. Most aztán éhenhalok!

    Hát ezért nem fogok én lefogyni! :o)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a zakuszkát már annyiféleképp raktam tésztákra, pirítóson pedig még nem is ettem idén.

    Altair, a képernyős nyálcsorgatástól nem leszel dagi :))

    VálaszTörlés
  4. Lehetséges ám, hogy ti abban a "csóró konyhában" sokkal finomabbakat és egészségesebb falatokat esztek, mint sok nagyvárosi kikent-kifent alak! :)
    Brigi

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...