2012. február 19., vasárnap

A ravioli margójára

Volt fél kiló darálthús, nem sok az egy 5 gyerekes családnak.
De ha turbózzuk egy kis fagyasztott spenóttal, és ravioli tölteléket készítünk belőle, akkor már kiadósabb ebédet alkothatunk. A ravioli tésztája rendkívül egyszerű, olyan mint bármelyik házi tészta:

1 tojáshoz 10 deka lisztet számolunk.
Mi 8 tojással és az ehhez való 80 deka liszttel dolgoztunk, ez bőségesen elég volt ennyiünknek.

A liszt fele rétesliszt legyen, nyújtásnál lényeges.
A tésztába csipet só is megy, majd kidolgozzuk alaposan.
Amikor kész, mehet lefedve pihenni, addig elkészül a töltelék.
Ami a következő volt:

fél kg darálthús
200 gr spenótlevél aprítva
egy fej vöröshagyma
fél fej nagy fokhagyma
só, bors
2 tojás
egy csipet reszelt sajt

A hagymát dinszteljük, rádobjuk az aprított spenótlevelet, a zúzott fokhagymát és a húst.
Majd mikor ez készre párolódott, szűrőbe szedjük és lecsöpögtetjük.
Majd ha lecsöpögött, akkor a tojásokat és a reszelt sajtot is belekeverjük, persze előtte valami tálba célszerű beletenni.
Mikor mindkét alapanyag megvan, már csak össze kell társítanunk őket.
A tésztát vékonyra nyújtani, tojásfehérjével vékonyan lekenni (ragasztó) kis szabályos halmokba rápakolni a tölteléket, ráteríteni egy másik, előzőleg kinyújtott lapot, és a töltelékhalmok mellett kicsit lenyomkodni - ragasztani - majd itt körbevágni minden halom mellett.
Ezt lehet centizni szabályosan is, de ha egyik ilyen, másik olyan, attól még nem fog kifordulni a szánkból.

Nos ez főzés után akár reszelt sajttal is tálalható, de összedobhatunk egy jó kis szószt hozzá.
Ehhez sem kell különösebb tudomány.
Egy alap rántást csináltam, azaz lisztet pirítottam két kanál zsíron, és még 3 gerezd fokhagyma zúzalékot is tettem bele. Mikor a liszt kellőképp megpirult, felöntöttem 4 deci tejjel, tekertem rá bőven borsot, sóztam, és összerottyantottam. Mikor ez is megvolt, akkor szórtam bele egy fél marék reszelt sajtot, és elzártam alatta a lángot.
Így már komplett étel lett.

Azt azért hozzáteszem,hogy nem én voltam az ügyes tésztanyújtó, most Krisztián dolgozott a konyhában.
Én csak a szószt meg a tölteléket készítettem, amúgy lefoglalt a kalács meg a többi házi munka.

2 megjegyzés:

  1. Ez (megint) jó ötlet! És tetszik a fejléc, meg a patchwork-szerű háttér, igazán vidám!
    Brigi

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...