2012. március 16., péntek

Avokádó felhasználás külsőleg


Az avokádós szappan készítése rendkívül hálás dolog. Van a gyümölcs, ami egy nagy fehérjetartalmú eledel, nagyon finom is, de most nem ezért érdekes. Van ezenkívül avokádó krém és avokádó olaj is. Ezt a sok mindent bele lehet dolgozni a szappanba, amiből egy száraz bőr és száraz haj ápolására való finom tisztálkodószer készíthető. Persze ezen kívül a gyümölcs maga még sok mindenre felhasználható.

Előrevetem, hogy csak a kézzel finoman benyomható, tehát nem kőkemény avokádót vegyük meg. Bármire is akarjuk használni.

Ha kibírjuk, hogy ne együk meg, a bőrünkre kenve is csodát tehet. Tápláló, ápoló pakolást készíthetünk belőle. Simán összetörjük egy villával a kivájt húsát, és az előzőleg megtisztított bőrre felkenjük.
Szerintem nem kell bele semmi más, mert önmagában is vitamindús és jó hatású pakolás.

Lehet fokozni a lereszelt-szárított-finomra őrölt mag hozzáadásával, ami kicsit szilárdabb pakolást eredményez, és amivel a végén leradírozhatjuk az elhalt hámréteget, fokozhatjuk a vérellátást. Ez utóbbi a narancsbőrös területeken is nagyon előnyös dolog.

Száraz hajra is csodás hatású pakolást készíthetünk a gyümölcs húsából. Ez esetben némi olíva vagy mogyoróolaj hozzáadásával lehet dúsítani a pakolást.

Az arcra való pakolást és radírozónak használt mag-őrleményt én így készítettem el:

Az avokádót kettévágtam, kiemeltem a magot, kivájtam és összetörtem a húst. Utóbbit egy tálban betettem a hűtőbe. Meg fog barnulni, de ez most nem számít. Étkezésnél mondjuk friss citromlével kikerülhető, de azt nem akarjuk most magunkra kenni. Így barnuljon ha akar.
A magot nagy lyukú reszelőn lereszeltem, és kétszeres vízben odatettem a tűzhelyre. Mikor felforrt a víz, visszavettem a lángot, és még 10 percig főztem kis lángon.
Kis hűlés után botmixerrel turmixoltam, majd leszűrtem. A visszamaradt szárazanyagot kézzel még jól kinyomkodtam, és beletettem a gyümölcshús-pépbe.
Ezt kenjük az arcunkra, dekoltázsra, kézfejre, bárhová.
20-30 perc után finoman radírozzuk át vele a bőrünk, majd mossuk le.

Az eredmény sima és bársonyos, hidratált bőr.
mag-őrlemény és főzet
A mag főzéséből és turmixolásból visszamaradt folyadék hajpakoláshoz lehet jó alapanyag. Ebből a szép rózsaszín folyadékból pár evőkanálnyit keverjünk az avokádópéphez, pár evőkanál olíva vagy ricinus olajjal dolgozzuk el, esetleg 1-2 tojássárgájával még fokozhatjuk a hatást. Persze az olaj lehet avokádó olaj is, de azt persze nem kaphatunk a sarki boltban.

Igaz kicsit körülményesnek tűnik, de ha nem pár napos-friss a hajad vagy használsz hajrögzítőket akkor előtte azért mosd meg. Azért körülményes, mert utána is meg kell. Időigényes, de szerintem egyrészt megéri, másrészt a jó dolgokhoz idő kell, ugye.
Tehát a keveréked kend fel a hajadra, a végekre és a hajtövekre is rendesen. Hisz mindig a hajvég a legsérülékenyebb és leginkább száraz. A hajtő pedig magába foglalja a fejbőr ápolását és hidratálását is.
Mikor jól eloszlattad, egy rossz törölközővel betekered a hajad, és rajta hagyod jó fél órát. Az egészet lehet a kádban is végezni, és közben egy jót relaxálni. Utána leöblíted zuhannyal, és a szokott módon megmosod a hajad.

A főzet maradéka a fürdővízbe is önthető.


Azt még azért hozzátenném, hogy B-, C-, E-, és A- vitamin tartalma magas, ezenkívül kálium, foszfor, vas, nátrium, kalcium és magnézium is bőven akad benne. Szív és érrendszeri problémákra jó a hatása, és kiváló antioxidáns.
Az ekcémás bőr tüneteinek csökkentésére, a bőr szárazságának megszüntetésére kitűnő segítség.
Sőt olvastam, hogy a magból előállított szirup a reumás fájdalmak enyhítésére is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...