2012. március 12., hétfő

Burgonyás tekercs sok fűszerrel

Mikor tegnap nekiálltam én is nézelődni a a vega blogokon, itt le is ragadtam.
Nagyon megtetszett ez az egyszerűen elkészíthető, de a sok fűszer miatt izgalmas ételféleség.

Renáta oldaláról van tehát a recept, amit így készítettem én:

Tészta:

60 deka liszt
10 deka zsiradék (vaj, zsír, akár szagtalanított kókuszsír)
2 kávéskanál só
1 teáskanál kurkuma
1 teáskanál pirospaprika
5 tekerésnyi bors
1 dl víz
1 dl natúr joghurt

Töltelék:
1 kg héjában főtt. áttört burgonya
2 kávéskanál kurkuma
2 kávéskanál őrölt kömény
2 kávéskanál őrölt gyömbér
4 kávéskanál őrölt koriander
1 teáskanál pirospaprika
2 teáskanál só
2 evőkanál pirított szezámmag
2 evőkanál szárított vagy ha van akkor friss petrezselyemzöld
1 kávéskanál őrölt bors

A fűszereket mozsárba tettem, és összetörtem. Egész koriandert, borsot és köményt használtam, de beleszórtam az eleve őrölteket is, mert jobban elkeverednek. Sokkal intenzívebb a frissen tört fűszer, mint az őrölten vásárolt. Mikor eléggé összetört belekevertem a krumpliba, a szárazon megpirított szezámmal együtt.
A pirítás a szezámnál azért is érdekes, mert így emészthető lesz ez a remek kalcium forrás.
Míg ez pihent kicsit és hűlt még a krumpli, addig összedobtam a tésztát, és ki is nyújtottam, 1,5 cm vastag hosszúkás téglalapra.
Rákentem a fűszeres krumplit, és feltekertem. Éles késsel centi vastagra vágtam.
A sok folyós töltelékű csiga után élmény volt egy olyan,amiből nem folyt ki semmi.
Rátettem egy kikent tepsire, megszórtam lenmaggal, és sütőbe toltam. Közepes lángon sütöttem, összesen 30 percig.
Ez mondjuk még mindig sütő függő.
Félidőben öntöttem minden darabra egy kis olívaolajat, hogy ne legyen száraz a tészta.

Szerintem nagyon jó, ha evés előtt egy kis tejfölt kenünk a tetejére, még jobb. Fokhagymás tejföllel pedig egészen izgalmas lehet :)

Engem elsőnek kicsit aggasztott, hogy élesztő nélkül milyen lesz, de nem csalódtam. Jó lett, átsült és nem száradt ki. Bár Renáta forró zsiradékban süti, én szokás szerint inkább a sütőt választottam.



2 megjegyzés:

  1. Érdekesen hangzik. :o) Lehet, hogy egyszer én is kipróbálom.

    Nem megbántva Renátát, de igen, a te megoldásod sokkal egészségesebb, és ha már vegetáriánus valaki, akkor szerintem a bő zsírban sütést még inkább elfelejthetné (felforrósított zsírban: transzzsírsavak, akrilamid)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem olaj volt, de nekem túl időigényes is lenne,arról nem szólva hogy zsírosabb.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...