2012. március 31., szombat

Croissant forma kalácstésztából

Alapvetően kalácsot akartam sütni, de mivel Kevin focimeccsre ment és ételt kellett csomagolni, így olyat kellett készíteni, amit egyszerűbb vinnie.


A kalácsrecept (a bögre 220ml volt)


1 kg liszt
10 deka vaj
fél bögre cukor
két nagy evőkanál méz
1 teáskanál só
2 deka élesztő
2,5 bögre tej (lehet víz is)
1 kanál citrom héj
1 citrom leve
4 evőkanál kakaópor

A szárazanyagokat összekeverem a tálban. A langyos tejben felfuttatom az élesztőt, belekeverem a mézet, puha vajat és a citrom levét. Ezt a kettőt alaposan összedolgoztam, majd mivel sietnem kellett nem kelesztettem. 10 percet pihent, majd kinyújtottam fél centisre és kerekre. Ezt cikkekre vágtam, majd rápakoltam a durvára aprított étcsokit. Croissant formára feltekertem, és a tepsire helyeztem őket.





Tejjel kentem le, és az épp kenyeret sütő tűzhely tetején pihent. Volt ideje kelni, majd mikor a sütő felszabadult ment sülni. 180 fokon sült.
Elkészülés után egy pici tejjel még meglocsoltam az egyes sütiket, hogy a tészta puhább és tartósabb legyen.
Erre a tartósságra nagy szükség nem volt, mert hamar elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...