2012. március 23., péntek

Erdélyi túrós és bazsalikomos túrós

Egyszerű túrós nasi receptet kerestem, mert sok túró volt itthon.
Lett két receptem is hamar, mindkettő kevés hozzávalót igényelt, és egyszerű volt.
Mivel dönteni nem tudtam, mindkettő elkészült.

A bazsalikomos túrós recept forrása itt. Az eredeti recept egy szimpla túrós lepény, csak én álmodtam bele a bazsalikomot. Van itthon friss, így belevágtam egy kis csokorral. Érdekes íz lett, de inkább az érdekesen finom kategória. Azt azért elárulom, hogy ha lett volna kapor, akkor azt teszek bele, de nem volt.

És ahogy én készítettem:
a tészta:

20 deka liszt
6 deka vaj
2 deka élesztő
2 dl tej

Az élesztőt felfuttatjuk a tejben, ami szerintem sok. Szerintem ehhez a lisztmennyiséghez bőven elég egy deci is. De nem aggasztott a dolog, mert kicsit vastagabb lett a tészta. Látható lesz a képen, így sem lett extra vastag.
Az olvadt vajat és a felfutott élesztőt összedolgozzuk a liszttel. Én sós változatot készítettem, így egy kávéskanál sót is tettem bele. Kidolgoztam, majd letakarva ment pihenni, kelni.
Míg kelt, elkészült a töltelék:

1 kg túró
2 evőkanál liszt
2 tojás
1 teáskanál só
4 szál friss bazsalikom aprítva

Összekeverjük, majd a megkelt és kinyújtott tésztára simítjuk.


Ennek a tetejére ment még:

2 dl tejföl
3 dl kefír
1 kávéskanál só
1 tojás

Majd az előmelegített sütőben 200 fokon sült, míg a teteje meg nem pirult itt-ott. Ez az én sütőmben 20 perc volt.

Jön az erdélyi túrós kocka
Forrása itt.
 Ez csak tésztából áll,illetve nem külön tészta és töltelék, hanem egyben összedolgozva minden:
20 deka finomliszt
10 deka rétesliszt
30 deka túró
20 deka vaj
10 deka zsír
1 tojás
1 sütőpor
2 teáskanál só
1 tojás a kenéshez

A száraz anyagokat (lisztek, sütőpor, só, túró) összekeverem. A túrót csak nagyjából morzsolom szét, jó az ha nagyobb darabkák is akadnak benne. nagyjából eldolgozom benne a zsiradékot, aminek az arányát én megfordítottam. Azaz kevés vaj és nagyrészt zsír ment bele. A végén belekeverem a tojást, és nyújtható állagúra keverem. A hűtőben pihent egy órát, majd ujjnyira nyújtottam és kockákra vágtam.
Két adagban sütöttem, az egyiket megszórtam szezámmaggal.
Sokféleképp lehet variálni, magokkal, sajttal, vékonyabbra, vastagabbra, kinek hogy van kedve.

Nagyon finom, igazán eteti magát.

2 megjegyzés:

  1. néha olyan nehéz megint valamit túróból alkotni... de hát ha egyszer az embernek kecskéi vannak.... :) nem tudom, láttad-e Macusnál, a napokban tett fel egy csigareceptet, aminek a tésztájában volt túró...ugyan még nem próbáltam, de nagyon dícsérték. tuti sorra kerül - itt a tavasz, zsongnak a kecskék is...

    VálaszTörlés
  2. A múltkori krumplis csiga tésztàjàba gondoltam túròtöltelèket. De megnézem ezt is köszi :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...