2012. március 8., csütörtök

Mosási dolgok, ruhaselejtezés

Ma áramkimaradás volt meghirdetve, emiatt árammentes terveim voltak. Mint szekrényekből a vastag téli göncök kiszedése, szekrények rendbetétele, újságolvasás.

A lányom maga tartja rendben és maga cserélgeti a téli-nyári ruhákat, de a három fiúnak és Lívinek időnként muszáj rendbe tenni a szekrényeit, mert káoszt építenek. Nem csak az a baj, hogy kivesznek valamit, majd visszagyűrik ha nem kell, hanem Kira is szokott ruhákat elpakolni, így aztán Szabolcs egyik reggel fél lábszárig érő nadrágban ült az ágyon, és jó pasi szokás szerint észre sem vette :)

Mivel mosni sem lehetett volna áram nélkül, így most kiválogattam a mosnivalót és a világosakat, foltosakat beáztattam. Saját készítésű mosógél, mosószóda, nátrium perkarbonát (folttisztító só), és hamulúg volt az áztató elegy. A szekrények válogatása közben kiemeltem pár olyan ruhadarabot is, ami már játszósnak lett ítélve, kimoshatatlan foltok miatt. Ezeket is az áztatottak közé raktam.
Ez az egész azért érdekes, mert a foltokkal aztán én is mindent megpróbálok. Simán mosószappanos dörgölés, bórax, folttisztító só adagolása a mosáshoz. Mégis voltak olyanok, amik maradni akartak.
Eddig, mert ez az áztatós-mosószappannal átdörgölős módszer sok folt esetében hatékonynak bizonyult.
Pár ruha visszaminősült hordhatónak, akár oviba-suliba is, nem csak udvarra.
Ezek közt a foltok közt voltak zsír foltok, gyümölcsfoltok, és persze fű és sárfoltok is.

A ruhák selejtezéséről.

Ami póló végképp foltos, kopott, vagy látható helyen szakadt (megvarrom, de nyilvánosan már gáz lenne), azok lesznek az alvós felsőrészek. Bár van pizsamája mindenkinek, de nem árt ha több ilyen célra való ruha is figyel a szekrényben, mert válogatnak ám!
A teljesen formátlanra nyúlt pólókat összevágom zsebkendőnek. Mi jobban szeretjük a rongyzsepit, és otthonra teljesen jók a pamutpólók összevágva. Lehet elsőre furcsa, de szerintem teljesen logikus. Én ezer éve ezt csinálom, így is- úgy is rongyzsepi van, mi mást kezdhetnék azzal a rengeteg kinyúlt cuccal? Persze válogatni kell, mert aminek van műanyag tartalma, vagy vastag rávasalt mintája van, az nem jó nedvszívó, azzal sem asztalt letörölni nem lehetne ha rongy lenne belőle, sem orrot szárazra varázsolni.
Tehát a pólók nyakrészeit, varrásokat és felvarrásokat levágom, az mehet a tüzelőbe ha pamut, a többit felvagdalom. Így hasznosul még sokáig, egy-egy ruhának már alkalmatlan holmi.
Egyébként a szennyes rongyzsebkendőket külön vödörben gyűjtjük, és beáztatás után kell mosni. Mivel hamulúgos mosószerrel mosok, és ecettel öblítek, a fertőtlenítés is megvan a mosással egyben.

5 megjegyzés:

  1. Ha nekem ennyi pólóm lenne, végre csíkokra vághatnék eleget, és horgolnék belőle szőnyeget. :o)

    VálaszTörlés
  2. Ha lenne egy szép nagy szövőszékem, mint Patríciának, én sem zsepiket szabdalnék :)

    VálaszTörlés
  3. én marharépa anno a kltözésnél kölcsönadtam a szövőállványomat egy boltba. mire észbekaptam eltüntek a föld színéről is. Heni! nem akarok a babérjaidra törni, saját használatra készítenék mosószert, csak azt sem tudom, hogy milyen anyagot(azt még csak csak sejtem, hogy megkérdezem Tőled, de hogy honnan lehet beszerezni. fahamu van!:) ) szappan ügyben meg majd mailban megyek Hozzád! köszi

    VálaszTörlés
  4. Én sem eladásra készítem, azért osztom meg, hogy minél többen készítsetek környezetbarát és olcsó mosószert. Bár ha árulnám, akkor is elárulnám, nem vagyok titkolózó :)
    Nos, a hamuból lúgot készítesz, forrázással. Pontos leírás a blog felső sorában a "Legfontosabb receptjeim" közt, a hamulúg készítése és a mosógél készítése is pontosan le van írva, de persze segítek ha elakadsz.
    Azon kívül csak mosószappan meg víz kell hozzá. 30 deka szappannal és 2 liter hamulúggal 7-10 liter mosó zselé készíthető, amiből 2-3 dl kell egy mosáshoz. De felmosni is jó.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...