2012. április 16., hétfő

Céklás kalács

A cékla édeskés, valamennyire semleges ízű zöldség Sós ételekben is elfér, és édesben is. Most szezon van, érdemes kísérletezni vele.

Színezési céllal raktam a kalácsba. Másfél kiló lisztből álló kalácstésztához egy közepes céklát reszeltem. Ez a kalács amúgy is nagyon jó recept, mert egyszerű, de variálható. Mihez is kezdenék, ha mindig minden receptet be kéne tartani...
A kalács recept itt van.

Nem írom le megint, mert mindig ugyanaz :)
 Most került bele egy reszelt cékla, mazsola és kakaó.
 Ja, és csoki. Durvára vágtam egy tábla jóféle étcsokit, a nem-céklás rudakat kilapítottam, és a nagyobb darabokat rászórtam. Feltekertem, ismét rúd lett belőle, majd bele forgattam a csoki aprólékba. Így került bele is, a külsejére is.
 De csalódást kell okoznom: a céklától nem lesz rózsaszín a kész kalács. Pedig nyersen olyan szép! Olyan igazi mű-rózsaszín. De a kész szeletben csak némi cékla-cafrang árulkodik arról, hogy valami mással próbálkoztunk.
El is felejtettem: az ízéből semmi nem jön át. Azaz nem céklaízű a kalács. Legközelebb két nagyot teszek bele...
Ahogy Szili fiam mondaná: Jó kotyvalást!

4 megjegyzés:

  1. Már kezdtem örülni, hogy szép bordó kalácsot fogok látni. Én eperrel próbálkoztam, olyan szép színe volt, de mikor kisült, olyan piszkos mályvaszín lett. Az a gyanúm, hogy ételszínezék nélkül nem igazán lehet szép színt elérni. Akkor meg inkább legyen fakó:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Nekem régi sütőm van, alsó és felső láng-állítási lehetőséggel. Fél órát felső lángon sül, majd 20 percet alsón. De ez egy hatalmas kalács, ha kisebb és más a sütőd is, akkor más az időtartam is :)

    És tényleg, nem is gondoltam végig, hogy tejérzékenyeknek is jó lesz ez!

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu, sok tétje nem volt a rózsaszín kalácsnak, érdekes lett volna :) Az ételszínezék az, amin én is csak szörnyülködni tudok.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...