2012. április 21., szombat

Csalános-komlós pizza kagylóformában

A tavalyi év az óvatos próbálkozások és bevezetések éve volt. Felkészületlen voltam, nem raktam el vad zöldeket a fagyasztóba. Ezért mostanra kiéhezetten vártam a csalánt. Megérkezett, elkezdett nőni és végre vágható méreteket öltött. Valójában zöld turmixnak már egy hete iszogatom, de ételhez ma használtam idén először.

Megjósolhatom, az idei év a félelmek nélküli vad kísérletezéseké lesz, most már pakolok el télire.

Már a töltelék is figyelemre méltó lett. 3 közepes fej vöröshagymát pároltam, arra szórtam két nagy marék csalánlevelet, 6 db arasznyi komlóhajtást, 4 nagy fej gombát reszelve, és 1 marék aprított medvehagymát. Rádobtam még 2db paradicsomot is négyfelé vágva, és megpároltam. Puhulás után tettem bele 2 dl paradicsomszószt, 2 kanál bazsalikomot, és némi frissen őrölt borsot. Majd botmixerrel egybeolvasztottam a sokféle anyagot.


A tészta szimpla pizzatészta. Ami nálam kenyértészta, csak olívaolaj van benne, és fűszerek. Ebbe került még fél marék medvehagyma, és pár darab aprított fekete olajbogyó. A tésztát kinyújtottam 3 cm vastagra, és pohárral szaggattam. Ezek persze kicsik és vastagok voltak, de innen kezdve nyújtófával vékonyítottam, míg lapos és vékony kör nem lett. Konkrétan kistányér méretre volt szükségem, és ez a módszer volt a legegyszerűbben kivitelezhető.

A körökre tölteléket tettem, majd összecsipkedve rögzítettem a köríveket. Így lett kagylóforma. Tepsire tettem őket, két centire egymástól, majd sajtot szórtam rájuk. Ezután megsültek, alul-felül.





komló leírás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...