2012. április 8., vasárnap

Húsvéti csavart kenyér és füstös-túrós-medvehagymás pogácsa

A kenyér már kizárólag kovásszal készült. A tésztába semmi extrát nem tettem, az szimpla kenyértészta volt. Az egyik kenyér is szimpla lett. A másikat kinyújtottam, amire két szelet aprított angol szalonnát és két szál újhagymát szórtam. Majd feltekertem, és elkezdtem sodorni.




Egyik kezemmel egyik, másikkal a másik irányba. Majd mikor magától összeugrott, akkor már a két egymás mellé került sodronyt igazgattam el.

Megsült, jó lett. Olyan a tészta, mint a kalácsé.



A füstös-túrós pedig a múltkori Erdélyi túrós kockából alakult. De most voltak változások.
1 kg liszt
fél kg túró
40 dkg zsír
3 dl kovász (3 deka élesztő)
só, bors
1 csom. medvehagyma aprítva
5 szelet angolszalonna apróra vágva és pirítva
3 szál újhagyma aprítva, a szalonnával megfuttatva
4 szelet aprított füstölt szalonna zsírjára sütve
3 dl kefír
2 tojás

A lisztet egy tálba borítottam, ráöntöttem a kovászt, kefírt és tojásokat Belekevertem a sót, borsot, a zsírt, majd a túrót. Ezeket nagyjából eldolgoztam, és rádobáltam a többit: az aprított medvehagymát, és a megsütött dolgokat. Elsőnek a sima szalonnát szórtam a lábosba, hogy kisüljön a zsírja, ekkor ment rá az angol és a hagyma. Mikor kicsit kihűlt, akkor ment lecsöpögtetve a tészta-elegyre. Gondoltam egyet, és a zsírjából is tettem bele pár evőkanállal. Ettől lett füstös, a többi extrától pedig húsvéti.

Összekevertem, és olyan állagúra gyúrtam, hogy ruganyos és gyúrató, nyújtható legyen. A liszt opcionális, mert a kovász folyékony, amellé több liszt kell. Egy óra állás után nyújtottam, majd sütöttem. Előtte persze lekentem. Jelenleg maradék lángosra való zúzott vizes-olajos fokhagyma volt a kenés áldozata. De remek a kefír, a tejföl, a tejsavó, és a tojás is. Meg persze szórtam rá szezámot is. 180 fokon, kb. fél órát tepsinként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...