2012. április 7., szombat

Húsvéti medvehagymás-szalonnás csiga és sárga túró

Húsvéti, mert most az van, illetve medvehagyma-dömping és húsvéti sonka.
És mivel valami nasi kell, akkor legyen a jól bevált csiga.

Méltatlanul mellőzött Kovász urat és Kovászné asszonyokat hívtam segítségül a tészta kelesztéséhez. Mely így nézett ki:

1 nagy doboz kefír
3x1dl kovász (vagy 3 deka élesztő)
2dl langyos víz
3 tk só
fél kk őrölt bors
10 deka zsír
fél csomag medvehagyma (kb.15 levél)
liszt amennyivel ruganyos és nyújtható lesz a tészta, kb. 1 kg

A kovászt-vizet-kefírt egy nagy tálban hagytam fél órát érni. Majd beleraktam a sót-borsot, lisztet és zsírt, aprított medvealkatrészt, amivel össze is gyúrtam az egészet. Félretettem kelni 2 órát, miközben elkészült a töltelék:

fél kiló gomba
fél csom. medvehagyma
2 közepes fej vöröshagyma
pirospaprika, só, bors
20 spenótlevél (kihagyható)

A vöröshagymát aprítva üvegesre pároltam 1 kanál zsíron, majd a tisztított-lereszelt gombát is puhára pároltam rajta. Itt adódott hozzá a só és bors, majd erre ment az aprított medvehagyma és spenót. A pirospaprika a végén, hogy ne legyen keserű. Ezzel kész is volt a töltelék, már csak hűlnie kellett. A tészta még kelt, tehát volt ideje.

Mikor minden készen lett a tésztát fél centis téglalapra nyújtottam, rákentem a tölteléket és feltekertem. Másfél centis szeletekre vágtam, kikent tepsire tettem és kicsit lelapítottam. Az egyik tepsin lévő csiguszokra egy szeletke szalonnát, a másikra egy szeletke angolszalonnát tettem. Az angolszalonnásra még egy kis sajt is jutott, ami a közben már majdnem megsült másiknál nem jutott eszembe. Ennyi volt a történet, innen már csak a gyors pusztítás van hátra, amit a gyerekeim és mi hajtottunk végre a csigákon.





A sárga túrót idén citromhéjjal készítettem. Ez pont annyi különlegességet visz bele, ami kell és elfér.

1 dl tejenként 1 db tojás
azaz
1 l tejre 10 tojást számolunk
célszerű a házi tej, de jobb híján megteszi bolti zsírosabb is

A tejet feltesszük forrni, majd mikor elkezd habzani akkor keverés mellett belecsorgatjuk a felvert tojásokat.
Egyes receptek 3 evőkanál cukrot és 1 teáskanál sót írnak, de én csak fél ek cukrot voltam hajlandó belekeverni. A sót persze nem hagytam ki. 
Visszatérve, addig keverjük lassú lángon a tejes-tojásos elegyet, míg jól össze nem kapja a tojás a tejet, és kiválik a savó. Ekkor ment bele a só és cukor, és persze a 2 tk. citromhéj is. Majd kicsit félretettem hűlni, és szűrőre rakott vászonba öntöttem. Nagyjából lecsorgott, majd a vászon sarkait összefogva szorosra tekertem, és egy éjszakán át hagytam teljesen kicsöpögni. Másnap szeleteltem, és apró 1x1-es kockákra vágva tálba tettem, mellé füstölt sonkát és kolbászt aprítottam.
Friss zöldséggel remek húsvéti csemege.


1 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...