2012. május 29., kedd

Almaecet variációk - de csakis a változatosság miatt

Jó ízű lett az előző kettő, bár még mindig nem tudom, mire fogom használni a rozmaringos-borsos és bazsalikomos-borókás ecetet, de majd kipróbálom salátához.
Tegnap odatettem egy új üveggel, amibe fenyőrügyet tettem. A fenyőrügy egyébként fenyőméz-készítés céljából volt itthon.
Tehát az almaecetbe ment egy marék aprított fenyőrügy.
Megint csak a "miért is ne" alap működött, mert ha másra nem, akkor takarítani jó lesz. De a gyerekek isszák az almaecetes vizet, jó szomjoltónak is, torokfájáskor is, a hajunk sem fog tiltakozni ellene, egyszóval bármire lehet majd használni, én pedig próbálgatok.

Mert itt nem álltam meg, a ma odatett üveget félig bodzával, félig almadarabokkal töltöttem meg, plusz ugye a cukor, és tele is lett.

Ezért még egy üveggel raktam oda, ami kezdő adag lett, azaz csak pár almahéjjal kezdtem. Majd a következő napok almamaradékaival teli lesz, de ez az üveg sem lesz szimpla, bár elsőre ez volt a terv, de megláttam a száradó zsályámat :)
Bele is tettem egy marékkal, a most már elég szép mennyiségben összegyűlt aromás gyógynövényből.
Nagyon kíváncsian várom őket, Titeket pedig kísérletezésre buzdítalak, mert sok mindennek van ám értéke, amit egyébként kidobnák!

fenyőrügyes, bodzás, zsályás
A fenyőrügyesbe egyébként beledobtam két darab puha epret, amitől már most, egy naposan is fantasztikus aromája van. Finom almaecet készíthető több eperrel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...