2012. május 2., szerda

Sárgabarackmag felhasználás, és pogácsa trükk

Tudom, persze hogy tudom, nincs is sárgabarack. De nekünk tavalyról most került elő egy nagy tál száraz mag. Ami finom, de sokat enni nem lehet belőle, mivel van némi cián tartalma. Egy kevés viszont nem árt meg. Ezt a keveset, amit 3 evőkanálnyiban limitáltam, kis mogyoróolajon megpirítottam, leszűrtem és botmixerrel durvára őröltem. Ezt kevertem bele a pogácsatésztába, a kihűlt mogyoró olajjal együtt. Hiába, nincs pazarlás :)

Ez bármilyen pogácsának, sós, vagy akár almás sütinek finom aromát ad, különlegessé teszi a szimpla nassolni valót. Én most receptet nem írok, nem az az írásom lényege. Még fotó sincs róla. De egyébként juhtúrós pogácsa volt...


Ó, igen! a "Brindzácska" nevű juhtúróval vigyázzatok, mert olcsón adják - a normál juhtúró árához képest - , de csak 20% a juhtúró tartalma, amúgy tehéngomolya...


Ha már itt tartunk: az Auchanban árulnak egy mosószóda nevű izét, 1 kg kb. 700 ft, és ami nem az, mint ami rá van írva, mivel csak szimpla szódabikarbóna... nagy csalódás lehet, ha csak kipróbálni akarja valaki!

Visszatérve a pogácsára: nem tojással kentem, hanem tejföllel, és kissé matt lett. Plusz vastag lett a felső része, azaz keményebb. A kenyeret mikor kivesszük a sütőből akkor rácsra téve lespricceljük vagy lekenjük bőven vízzel. Ettől szép fényes és ropogós lesz a héja, ami puha-ropogóst jelent.
A pogácsákat nem kentem le egyesével, hanem hideg vízbe mártottam egy pillanatra, és úgy tettem a rácsra.
a kenyér
Pont olyan lett mint a kenyér. Fényes, és puha-ropogós.

A sárgabarack mag héja virágföldbe vízelvezetőnek használható, komposztálható, eltüzelhető.

1 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...