2012. június 13., szerda

Mentás mindenféle

Kaptam hétvégén egy nagy adag gyökeres mentát. El is ültettem, szépen helyreállt. El lehetett kezdeni használni. Nagyon érdekelt a mentakrém, After eight rajongó lévén :)
Tegnap ilyen névvel szappant alkottam, ma pedig igazi krémet. Több receptet is megnéztem, alap volt mindnél a tejszín, de inkább a puding felé hajlottak. Én pedig össze akartam hozni egy tortakrémet.
Így a csokis tortakrém alapomat használtam, ami:
250 ml tejszín
250 gr vaj
a csokit kihagytam (100 gr jóféle étcsoki szokott lenni), helyette:
2 ek cukor
15 db mentalevél
A tejszínt a mentával forrásig hevítettem, majd lezártam. Beleolvasztottam a vaj felét, a másik felét pedig a pulton hagytam, puhulni.

Beletettem még a cukrot is, és hagytam kicsit elhűlni. Majd botmixerrel aprítottam benne a mentaleveleket, és átraktam egy magas falú edénybe. Ugyanis most már a habverőfejes mixer következett, az pedig nem tiszta munka.
Beletettem a megpuhult vajrészt, és együtt kevertem, habosodásig, ami jelen esetben krémesedést jelentett.
a maradék
 Ekkor a megsült és kihűlt piskótát kettévágtam, és bekrémeztem. Majd apró kockákra vágtam, és ennyi. Ment a hűtőbe, de mentakrémem még volt, sok. Készítettem ma expressz croissant is, Limara receptje alapján.  Bár én a cukor mennyiséget csökkentettem, a sót növeltem, mivel sós-fetás változat készült, mégis bele mertem tenni a mentakrémet. A kész croissant tetejét még be is csokoládéztam kicsit, olyan csorgatósan.
a mentás elfogyott, gyerekek beindultak :)

Mint ennek a keksznek:


Ami sima háztartási keksz, mentakrémmel bekenve, és a fagyasztóba téve. No nem örökre, csak fél órára, majd olvasztott étcsokival lecsorgatva.

Ez pedig a legújabb szedres almaecetem:






2 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...