2012. június 18., hétfő

Zöld croissant, macerátumok, és csokis naptej


Ami nem lett zöld, már külsőleg. Bezzeg a tartalma! Nem sajnáltam belőle a zöldhagymaszárat, és a papsajt levelet. Hiába, most abból van dömping itthon. Tej viszont nem volt, és kefír/joghurt sem. Volt viszont aludt tej, így módosult a recept.
Tálba tettem 3 dl aludt tejet, 2 dl langyos vizet, bele egy élesztőt, és megvártam, míg az élesztő elolvad. Belement 4 tojás, és a zöldfélék. Itt segített a botmixer, hogy ez utóbbiak elég apróak legyenek. Megsóztam 2,5 tk. sóval, és eldolgoztam benne a kb. 1 kg lisztet. Tudjátok, folyadékok, tojásméret, ilyesmiken múlik a pontos lisztmennyiség, sosem tudom tartani a receptekét.

A készre dolgozott tészta ment a hűtőbe, röpke másfél órára. A pulton pedig olvadozott a 7*2 evőkanálnyi kókuszolaj, ami kb. 200 gr vajnak felel meg.

Mikor a tészta letudta a hűlési idejét, akkor kivettem a tálból, és 8 egyenlő részre vágtam.
 Ezeket gömbölyűre formáztam, majd egyesével kinyújtottam. Minden nyújtott rétegen eloszlattam az ecsetemmel a 2 kanál kókuszolajat, és rátettem a következő réteg tésztát.

Mikor mind megvolt, akkor a lisztezett asztalon vékonyra nyújtottam, és háromszögeket vágtam belőle.

Az aljukat kissé bemetszve feltekertem, és tepsire, tálcára pakolva betettem a hűtőbe.
Eltöltöttek ott ismét egy órát, megsajtoztam őket, vékonyan kikent tepsire tettem őket (elég zsiradék van benne), majd közepes hőmérsékletű sütőben, kb. 25-35 perc alatt megsült felül-alul.

A papsajtnak íze nincs, ebben a formában semmiképp. De zöld növény, ehető, és elfér benne. A hagymaszár viszont karakteressé teszi a kifliket, de akár mellé is ehetjük pluszban, jól illik hozzá.




A macerátumok pedig a szomszédból kapott körömvirág miatt készültek. Sima répa macerátumom már érik az ablakban, bár ma a kánikula miatt beraktam a szobába.


Tegnap raktam a fagyasztóba egy nagyobb adag petrezselymet, aminek a szárát bűn lett volna kidobni. De nagyon apróra vágás és fagyasztás helyett inkább felöntöttem olívával, és ment az ablakba az is. Lesz belőle petrezselymes olaj.

A répa olaj a bőrnek nagyon jó, naptej készítéshez, vagy szimplán napolaj helyett.
3 szál répát pucoltam, reszeltem, majd felöntöttem olívaolajjal, hogy ellepje a répát. Mehet az ablakba, 4-5 napra. Közben naponta 1-2 alkalommal fejre állítjuk, hogy mindenütt átjárja az olaj a répát, ls hogy jobban oldódjon, aminek oldódni kell.

A tegnap összedobott naptejhez már szedtem belőle. A naptej sem bonyolult, bár több minden kell hozzá, mint a pár olaj összeöntésével készült napolajhoz, esetleg a jó minőségű kakaóvajjal vízfürdőben elegyített répaolajhoz. Még kamaszkoromban a kakaóvajat egy kiürült Héliás tégelybe téve vittem magammal az Omszki tóhoz, és mire odaértem, fel is olvadt.

A naptej, hogy kedvezzünk az élvezeteknek, csokis.
A recept innen van, én így készítettem:

1 ek. propoliszos csalánkrém
1 ek zöld avokádó olaj
1 ek. répaolaj
1 ek. olívaolaj
2 ek. méhviasz (nincs kakaóvajam)
2 kocka 50%-os étcsoki

80 ml mészvíz (patikából)
    amitől a vizes és zsíros komponens elegyedik
1 ek. cink oxid (szintén patika)
    ami a vízlepergető hatást adja

Vízfürdőn olvasztjuk a zsírokat, olajokat, csokit. Külön pohárban azonos hőmérsékletűre melegítjük a mészvízben eloszlatott cink oxidot (szintén a vízfürdő az ideális), majd a kiválasztott flakonba töltjük őket. Jól összerázzuk, betesszük a hűtőbe, ahonnan használat esetén előkapjuk, és vihetjük is. A tűző napot ez sem fogja szeretni, nálunk itthoni a használat, de azért kisebb adagokban készítve kibírja a strandolást.

A kakaóvaj, a dióolaj, a makadámiadió olaj bírnak némi fényvédő faktorral is, nekünk pont elég. A linken, ahol a recept van, vannak faktorszámok is, kérdések és válaszok is.

Szerintem érzékenyebb, égésre hajlamos bőrűek, vagy először napozók az árnyékos pihenőhelyeket válasszák a vízparton is, meglepő módon, ott sem maradnak majd fehérek. Hisz a nap sugarai át tudnak hatolni az árnyat biztosító fákon, de felhős időben sem feltétlen maradunk fehérek, ha kifekszünk.

A körömvirágos répaolaj, és a körömvirágolaj hasonlóképp készült mint a sima répaolaj. A körömvirágból idén is lett krém, amibe a szárak és levelek is belemehetnek.

Tavalyi recept itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...