2012. július 26., csütörtök

Különleges édesítőszerek

Az elején leszögezném, dolgozhatunk akármilyen cukorral, semleges ízű mézzel. Lényeg az, ami belekerül. Nekem már 2 hónapja oda van téve a rózsacukor az ablakba, mikor van egy-egy újabb kinyílt virág, akkor beleszórom egy kis cukorral, összeturmixolom és megy vissza.

Tegnap rákattantam a témára, és csináltam egy-egy kis üveg citromfű, menta és levendulavirágos cukrot is.
Jó lesz sütibe, limonádéba, és ahogy lesz még levél, töltöm ezeket is.
Megígértem a gyerekeknek, mikor legközelebb lesz pár rózsa kinyílva, csinálok egy rózsakrémes tortát.

A cukor, ami erősen rózsaízű már adott, s a krém tejszínjébe fogom beleapplikálni a többi szirmot.

A rózsát mixereztem, a többit fakanál fejével lehet összetörni, vagy mozsár rúdjával.
megint kár, hogy nem illatos a kép :)

Egyébként megszűnt, hogy kattogjak a cukor kérdésen, ha tudok venni nádcukrot, akkor veszek, ha nem, akkor marad a sima. Nagyon keveset eszünk belőle, egyrészt ezért sem érdekel (a mennyiségeken van a hangsúly, ne tolódjon el durván), másrészt ahogy a kombuchában átalakul a cukor, a gomba megemészti ugye, úgy ezekben a cukrokban is átveszi a mellette lévő növény jellemzőit, fizikailag is, és hatásra is.
Ugyan nem alkalmazom egy régi tanító cigis elvét, aki megáldotta a cigarettáját :"a benne lévő rossz és mérgező anyag alakuljon át szeretetté és gondolattá" , de akár lehetne is :D

Beszúrnám, amire nem vagyok hajlandó, hogy sima sót vegyek, aminek az összetételében ott virít a vas cianid (összetapadás-gátló). Mert a sima só legolcsóbban (Lidl, valami vákumozott finomsó) 38 ft, 1 kg teljesen natúr, cianidmentes tengeri só pedig 150 ft, ugyanott. Ráadásul van belőle nagy szemű is, ami jól néz ki a sült halon :)
Kell havi 2 kg (kenyérsütés!), "bukok" 220 forintot, ami szerintem belefér.

1 megjegyzés:

  1. Jó ötlet :)

    A sóval kapcsolatban ugyanígy gondolkodom, sőt gondolkodom a Himalája són. Nekem belefér, 1 kilót fél évig használok.
    Cukorból is kb 2 kiló kell fél évre :))

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...