2012. július 18., szerda

Nyári játékok, ringlóleves és cukor-tartósítómentes befőzés

A gyerekek hamar elunják magukat, főképp hűvösebb napokon, mikor a medence meg sem fordul a fejükben. Pár napra lefoglaltam őket a gipszfigurákkal.

Vannak szilikon szappanformáim, kis virágos, nagy virágos fazonban.
a váci Tesco melletti KIK áruházban most 1000.- ft
Ezekbe öntöttem nekik modellgipszet, ami elég hamar megkötött, ők pedig a tavalyi iskolaévből maradt temperával, vízfestékkel kipingálták.
Az egyik adagba még egy kis jázmin illóolajat is tettem, hadd legyen virágillata a virágoknak.

Persze lehet homokozóformába is önteni, de nem próbáltam, hogy lehet kiszedni. Mert ha kiolajozzuk a formát, akkor hogy lehet utána festeni rá?
Ha van ötlet, szívesen fogadjuk :)


A ringló pedig beérett, sok van a fán. Apró szemű, lila fajta, megenni jó édes. Viszont főzve savanyú, de rettentően.
Készítettem egy adag levest belőle. Egyrészt nem nekem kellett pucolni, mert a férjem szórakozott a meggymagozóval. Másrészt ő nagyon szereti a savanyú dolgokat.

,
Készítettem egy főzetet:
egy marék citromfűlevél
két evőkanál cukor
3 dl víz

mikor felforrt, beleraktam 3 marék pucolt ringlót, és pár percig forraltam. Majd elzártam, tettem bele fahéjat, citromhéjat, 4 evőkanál tejfölt és összeturmixoltam. Az egészet felöntöttem még fél liter hideg vízzel.
Ami nekem kimaradt: szegfűszeg még jó lett volna, és tejföl helyett joghurt.

Levesbetétnek pedig túrós galuska készült:
250 gr túró
1 ek. cukot
fahéj
citromhéj
citrom leve
2 tojás
és annyi dara, amivel grízgaluska/túrógombóc sűrűségű lesz (tulajdonképp ez egy túrógombóc recept, kicsiben)

Ezt a felforralt vízbe szaggattam a nokedliszaggatóval, majd lehűtve (folyó vízzel, szűrőben átmosva) adtam a leves mellé.
Nálunk két gyerek híján mindenki megette, vagy nem sokat hagyott.
Pedig tényleg nagyon savanyú, az a fajta, amibe bármennyi cukrot tehet az ember, nem lesz kevésbé savanyú, csak mellékesként összeragad a szája is :)


A befőzés egy igazán izgalmas módszer. Mert egyszerűen nem kell hozzá semmi, csak a pucolt gyümölcs, a csíramentes befőttesüveg, és a vízfürdő. Amitől az egész vákuumos lesz.


Az eredeti recept Dulmináé, de én itt találtam, Antal Vali boszikonyhájában.
Lényeg, hogy a gyümölcsöket szorosan pakoljuk az üvegbe, akár darabolva, akár egészben, de magozva. A tetőt rátesszük szorosan.

Én nem kuktában csináltam, hanem egyszerűen egy teljesen fém kis lábasba félig meleg vizet tettem, majd beleállítottam az üvegeket, és fél órára a sütőbe tettem.

Ha a kukta a szimpatikus, akkor pakold be az üvegeket, akár fektetve is, majd a max. jelzésig engedj bele vizet, zárd rá a tetőt és a sípoló hang kezdetétől negyed órát forrald.

Ez idő alatt lezajlik a vákuumképződés, a gyümölcs levet ereszt és összeesik.

A befőttek mehetnek a száraz dunsztba, majd a kamra/pince polcaira.


Ismét egészséges és natúr dolgokat alkottunk!
Dulminánál érdemes kattintgatni, mert olvashatunk a hasonlóan eltett hámozott paradicsom, őszibarack, rumos meggy, fahéjas szilva, szőlő, natúr gomba, gyalult tökről is.

És személy szerint nagyon örülök ezeknek a recepteknek, mert jelentős fagyasztó helyet takarítok meg. Nem mindegy, hogy kell-e energia a télire eltett dolgok tárolásához, vagy elég csak letenni valahová. Igaz, nagy hidegben ki szoktam húzni a fagyasztót (kinti, fűtetlen helyiségben van), de az nem túl hosszú időszak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...