2012. július 4., szerda

Szezámkrém nálam

A szezámmag remek étrendkiegészítő lehet, ha ledarálva fogyasztjuk. Egyébként csak szimplán kiürül a szervezetből. Viszont megpirítva, vagy ledarálva máris fel tud belőle szívódni a vas, magnézium és kalcium. Kitűnő fehérje forrás, vegetáriánusoknak is nélkülözhetetlen.
Én imádom ezt a fajta tahini utánzatot:
forrás:mindmegette

2 dl aranybarnára pirított szezámmag, botmixerrel darálva
1 közepes gerezd fokhagyma
fél kávéskanál só
negyed citrom leve
egy evőkanál valamilyen értékes olaj (szezámolaj, avokádóolaj, olíva, mogyoró, stb.)

Ma tócsniba kevertem belőle, de levesekben is jól eltűnik, észrevehetetlen. Kivéve, ha azt akarjuk, igenis kijöjjön az íze. Mert akkor ne fogjuk vissza a kanalunkat, és egy kiskanál helyett többet is tehetünk az ízben passzoló levesünkbe, krémlevesbe, pogácsába, kenyérbe, és ami még eszünkbe jut, tegyünk mindenbe.

De én magában kanalazni is nagyon szeretem, alig bírom megállni, hogy csak napi 1 kanálkával egyek.
Vizet nem teszek bele, mint az eredeti tahinibe, mert így is szuper, és külön szeretem a félig darált magok roppanását.

2 megjegyzés:

  1. és félig darálva is hat? Én mindig úgy veszek a zörök élelmiszerboltban, magam még nem csináltam

    VálaszTörlés
  2. Meg legyen pattanva a héja. Mikor csak piritod, akkor is ennyi történik, de emészthetõ lesz.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...