2012. szeptember 16., vasárnap

Zsályás alma-körteecet - főképp hajhullásra

Még mindig sok a körte, sok a csutka és a magától megindult is. Nem szedjük össze minden nap, és vannak amiket kikezdenek a darazsak még fent a fán. Nagyon finom édes gyümölcsünk van, donganak is a fa körül rendesen ha melegebb van. De esőben is van pár bátor hős, aki eszik.
Hiába, az ősz eleje is az ő idejük. Szüretek, végső nagy gyümölcsszedések, érések. Ilyenkor kellenek a kis zizegő, dongó barátaink takarítani.

De most az ecet.
Körtéből éppoly jó az ecet mindenre, mint almából. A zsálya pedig jó a zsíros hajra, hulló hajra, ha a külső felhasználásnál maradunk. Persze a körteecet zsályával éppoly finom egy salátához, vagy simán a zsírégető fogyókúrához, mint az alma. Vegyesen pedig még jobb.

De a szimplán beledobott mezei és orvosi zsálya levelek íze nem jött át elég intenzíven az első próbálkozásnál. Így a következőnél már felforraltam a zsályaleveleket, amúgy is öt percig kell lassú bugyogással forralni-teának is.
Most szedtem egy nagy marék orvosi zsályát, és a teakészítés szabályai szerint főztem. Majd mikor kihűlt, szűrés nélkül öntöttem az üvegbe dobált gyümölcsökre, és cukorra.

Készítettem propoliszos verziót is, ebbe 20 csepp propolisz tinktúrát csepegtettem.

Nagyon jók lettek, ízre is és hajmosás utáni öblítésre is. Utóbbi esetben fokozható a hatása pár csepp orvosi zsálya illóolajjal.

Legközelebb a fenti módon (forrázott fűszerrel) fogok tárkonyecetet és bazsalikomecetet készíteni :)

Egyébként az ecetek tetején megjelenő ecetágyakat érdemes megtartani, mert gyorsítják az érési folyamatot, vagy kevesebb gyümölccsel is erős ecetet "csinálnak" .
Én mindig dobok a frissen odarakott üvegekbe pár marék ecetágyat, azt hiszem az én adagom már megtöltene egy 2 literes befőttes üveget.

Lényeges még az eceteknél, hogy mikor kész, és leszűrve tároljuk, akkor vagy sűrű szövésű ronggyal lekötve tartsuk, vagy néha nyissuk meg az üveget, hogy a még mindig dolgozó ecetben cserélődjön az oxigén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...