2012. október 31., szerda

Arcpakolás

Régebben már próbáltuk a zselatint mint orrkörnyék tisztítót (mitesszerek ellen), illetve más ilyesmit is.

Most már kicsit öregebb és bölcsebb (ha-ha) lévén összedolgoztam mindent.
Főztem komlóteát, mert az jó a bőrnek (ne feledjük, a sör egyik alapja is a komló), és jó a pattanások ellen is. Jó az a hajnak is, de zselét mégsem kenünk a hajunkra ugye.
Mikor eleget állt, leszűrtem. Kimértem 4 evőkanálnyit, ebbe tettem ugyanennyi zselatint (Lucullus zselatin, kb. pont 4 ek), és kevergetve kihűtöttem. Ujjpróba után (beledugtam 20 másodpercre az ujjam) belekevertem az előzőleg almareszelőn finomra reszelt héjas uborkából 2 evőkanálnyit. Elkevertem, és felkentem az arcomra, kézfejemre. Hagytam hatni 20 percet, illetve amíg rendesen megköt a zselatin.

Aki használt már lehúzható maszkot, tudja: most jön az izgis rész, le kell húzni. A gyerekek élvezettel bontogatják Anya zombifejét, de a hajtőnél és szemöldöknél vigyázzunk, ott inkább mosni érdemes. Különben fájni fog :)

Persze komlótea helyett más is használható, lehet citromfüvet, vadárvácskát, csalánt, árvacsalánt, tejoltó galajt, diólevelet, illetve mindenféle bőrnek is jó növényt főzetnek elkészíteni. De lehet kecsketejet is melegíteni és zselézni.

Persze uborka helyett is jó más zöldség. Lehet répareszeléket is felkenni (a béta karotin szuper a bőrnek!), paradicsomot mint pórusösszehúzót, avokádót, banánt mint hidratálót, különböző gyümölcsök nagy viasztartalmú héját, stb.

Nézzetek körül, és használjátok a fantáziátok!

Ha pedig hajpakolásokról olvasnátok, kattintsatok ide!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...