2012. október 18., csütörtök

Leveles krumplis pogácsa

Olyan rég meg akartam már örökíteni ezt a receptet!
Tetszik, mert egyszerű, mert leveles lesz, és nem szárad ki.
A tészta elsőre kissé zsíros hatású, de könnyen nyújtható, jó vele dolgozni.

550 gr héjában főtt krumpli (6 közepes krumpli)
1,3 kg liszt
450 ml aludttej vagy tejföl
350 gr zsír
3 tojás
3 tk só
20 gr élesztő 1 dl vízben felfuttatva


20 cm póréhagyma, kevés zsír



A krumplit megfőztem, pucoltam, törtem. Majd megsóztam, borsoztam, és hagytam kihűlni. Közben a pórét a kevés zsíron puhára pároltam, és összekevertem a krumplipéppel.
a krumpli kiterítése
A tésztához nem követtem a normál előírásokat, miszerint lisztet eldolgozni zsírral, majd a többivel, hanem a szitált lisztre mindent rápakoltam, és összedolgoztam.
Mindössze annyi, hogy a felvert tojásokat belekevertem az aludttejbe mielőtt a tálba öntöttem volna.
A tészta így is szépen összeállt, elsőre 1 kg liszttel dolgoztam, majd apránként még 30 dekát hozzáadagoltam.
A tészta zsíros tapintású, de nem ragadós.
Kinyújtottam a lisztezett asztalon, és elsimítottam rajta a hagymával elkevert kihűlt krumplit.
Hármas hajtás után ismét nyújtottam, majd ugyanúgy behajtogattam. Ezt ismételtem még háromszor, majd hagytam a tállal letakarva kelni.
Fél óra múlva meg is kelt szépen, ekkor megint nyújtás volt a soron.
Ujjnyira nyújtás után lekentem két tojás sárgájával, és beszórtam sajttal.
Bevagdosni elfelejtettem.
Kockákra vágtam, mert nem szeretem újragyúrni és szaggatni a maradékot, de akinek van türelme, annak hajrá!
Közepes lángon sült 30 percet, de ez sütőnként változik.

Az élesztő kevésnek tűnhet, hisz az alapreceptek szerint 1 kg liszthez 1 élesztő, azaz 50 gramm kell. De ez nem igaz. Én régóta harmadolva teszem a fagyasztóba az élesztőt, és 1/3-ot használok egy ilyen adag tésztához. Igaz, kenyérhez-kalácshoz ilyen hűvösebb időkben már a 1/2 is kell, mert már nem kel olyan könnyen kevesebbel. De persze a meleg konyhában ez sem probléma, de mi még nem fűtünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...