2012. november 30., péntek

Joghurtkrémes torta

Ezt a krémet nagyon régóta használom tortába.
250 ml tejszín (nem növényi)
250 gr vaj!!
100 gr étcsoki (étkezési, nem tortabevonó)
a csoki persze nem létszükséglet mondjuk epertortához, de itt csokitortáról van szó
A tejszínt felmelegítem, beletördelem a csokit, hagyom elolvadni. Mikor kész lezárom a gázt, beleteszem a vaj felét, és hagyom elolvadni. Mikor kicsit kihűlt, a vaj másik felét -ami szobahőmérsékletű- alaposan kikeverem, és apránként ráöntöm a langyos, tejszínes keveréket. Mixerrel (habverővel) keverem, alaposan, míg jó krémes állagot nem ér el.
Ebből egy finom, jó állagú krém lesz, pont jó az íze is, nem igényel cukrot, édesítést.
Most savanykásabbra akartam készíteni, és az ünnepelt citromot javasolt bele.
Bár esküdöztem a suliból hazaérő Kevinnek, hogy ez bizony szappan, ne egyen belőle, de nem hitte el.
Szóval ment bele egy fél citrom leve, de valahogy még nem volt elég savanykás. Nem akarván több víz állagú folyadékot beletenni, egy nagy poharas natúr joghurtot dolgoztam bele.

Apránként, evőkanalanként raktam a masszába, és kevertem el alaposan a habverőgéppel.
Mivel belement az egész, elég jó savanykás íze lett, olyan csokis-joghurtos.

A tortába csak belülre kentem ilyen krémet, kívülre egy másik 250 ml habtejszínt vertem fel egy evőkanál porcukorral és egy evőkanál keserű kakaóval keményre, és kentem a torta tetejére.
Figyelem! A féltartós habtejszínek tökéletesen alkalmasak tejszínhabnak, de ehhez minimum 8 órai hűtés kell nekik. Ha pedig egy márka, minőség bejött, ne cserélgessük, mert vannak olyanok is, amikből sosem lesz hab, maximum kávéhígító.

A torta tetején lévő habba beleraktam a gyertyatartó kis virágokat, és így szórtam meg kakaóporral. Szép virágminták lettek, a torta kész is lett.

Érdekességek
A konyhai munkához elengedhetetlen lenne a kémia ide vonatkozó részének ismerete. Mostanában, hogy hidratáló krémeket is készítek, tanulgatom az emulgálás mesterségét.
Kétféle anyag (vizes és olajos bázis) keveredéséhez emulgátor kell. A tojás például akként működik a majonézben, a nagy zsírfelszívó képességével. De tojás kivonatot, lisolecitint, esetleg szójalecitint használunk a vizes krémek kikeveréséhez is.
De a vizes margarin és tejszín közt ezt a kapcsolatot semmi nem hozza létre, és a margarin víztartalma kiválhat a sütikrémekből. Nagyon fontos a jó minőségű alapanyag, ez pedig szerintem nem a margarin. A legdrágább sem.

A másik fontos szabály: a hőmérséklet. Csak teljesen egyforma hőmérsékletű anyagokkal szabad dolgozni, Ha ez a krém nem akar összeállni, olyan mint amikor a majonéz kicsapódik, akkor pár másodpercre feltesszük a gázra, hagyjuk hogy ezalatt a pár pillanat alatt némi vaj megolvadjon, és a habverőnkkel elkeverjük. Ha jók az alapanyagok, akkor össze fog állni.

A joghurt némileg vizes, savós tejtermék.
Én ezt a savót leöntöttem róla, de nem árt előkészülve, egy vászonkendőbe öntve pár óra alatt lecsepegtetni teljesen.

2 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...