2012. november 24., szombat

Kínai édes savanyú szósz mogyoróvajjal

Kínait terveztem, ami nálunk zöldséges-gyümölcsös pörkölt húsból, édes-savanyú szószból és rizsből áll.
Most egy kicsit más volt.

A szezámmaggal kezdtem, szárazon pirítottam kicsit, hogy megpattanjanak a maghéjak. Majd felöntöttem kevés olívaolajjal, és rátettem a kockázott húst. Ez lehet bármi pörköltnek alkalmas húsféle, itt most sertéslapocka volt, 70 dkg.

Mikor a húskockák megpirultak, és a szezám is barna volt már, akkor mehetett rá fél póréhagyma, puhára párolva. Majd az előzőleg megmosott és apróra vágott 3 kisebb cukkini, és 3 szál répa. Megztam, borsoztam, és lefedve pároltam.

Közben elkészült az édes savanyú szósz.
Érdekes, most olyan recepttel dolgoztam, ami nem keményítővel sűríti, hanem kukoricaliszttel. Azért érdekes, mert keményítő nem volt itthon, de kukoricaliszt igen.

4 dl víz
4 evőkanál kukoricaliszt
4 evőkanál méz (vagy cukor, barnacukor)
4 evőkanál szójamártás (sötét)
4 evőkanál sűrített paradicsom (ketchup)

4 evőkanál borecet (vagy almaecet, sima ecet)
3 evőkanál olívaolaj



Mivel nagy adag készült, ez a szósz sok. Az eredeti receptben kétszer ennyi borecet volt, de én a kissé erősebb almaecetet használtam, így csökkentettem a mennyiséget. És mivel most éljük a mogyoróvaj próbálgatós időszakot, azt is tettem bele, két nagy evőkanál darabos mogyoróvajat.

Így lett egy édeskésebb, mogyoróízű édes-savanyú mártásom, ami egyáltalán nem rossz. Sőt, kimondottan finom lett. Viszont kívánt még egy kis savanyítást, amit a tetejére csepegtetett ecetes mentaszósszal értem el. Ezt kipróbálásképp vettük, első kóstolásra elképzelni sem tudtam, mire lesz jó.
Ide viszont illett.


A félkész-húsos szószra 3 egész almát szeleteltem. Azaz a negyedelt, magházuktól megfosztott almákat az uborka szeletelővel vékonyra vágtam.

Mikor már a zöldség teljesen megfőtt, akkor borítottam rá a szószt, és ezzel rotyogott alaplángon addig, míg a hús is puha lett.


Rizzsel tálaltam, amit kétszeres vízben főztem mázgásra, összeállósra, ahogy a kínai ételekben van. Így könnyebb pálcikával enni, ha valaki szeretne elmélyedni a pálcikával evés művészetében.

Azért jó ez a fajta étel, mert igazi konyhasöprögetős. Ha vannak félretett, elfeledett de még jó zöldségek, gyümölcsök, csírák, stb., mindent bele lehet tenni. Akár többféle hússal is készülhet, igazi fantázia kaja.




2 megjegyzés:

  1. egycsipetnek vannak nagyon jó, télre eltehető receptjei, köztük édes-savanyú mártás is. Nálunk mindig készül nyáron pár üveggel a húzós hétköznapokra. Érdemes körülnézni nála, ha lesz kedved, mert, ugyan egészen máshogy készül, mint nálad, de az ízéért kezeskedem, és csak természetes hozzávalókat használ ő is.

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...