2012. december 16., vasárnap

Immunerősítő, influenza elleni tea

Hallottatok már az enchinacea-ról? Hangzatos név, de csak a bíbor kasvirágot takarja.
Lehet kapni cseppek, kapszula, tabletta formában, és persze szárított növényként.
Ez utóbbi érdekes nekünk, amennyiben nem akarunk túl sok pénzt kiadni ezért a megfizethető gyógynövényért.
Mert számomra nagyon-nagyon érdekes, hogy egy egyszerű hajhullást kezelő bojtorján-csalángyökér alkoholos kivonat mitől lesz 6-7000 forint/2 dl, ha kb. 5-600 forintból előállítható?

De maradjunk a kasvirágnál.
Lehet tenni teakeverékekbe is, de egyszerűen készíthetünk kivonatot is belőle.

1 maréknyi (kb. 50gr, ennyi kapható egy zacskóban a drogériákban) szárított növény,
annyi alkohol, amennyi ujjnyira ellepi (1-2 dl minőségi vodka, gyümölcspálinka, vagy végső esetben gyógyszertári alkohol)

Lezárt befőttes üvegben, meleg helyen tartjuk. Kályha, radiátor közelében (nem rajta), és naponta felrázzuk.
Két hét után leszűrhető, sötét üvegcsében eláll a kamra polcán.

Én teakeverékbe szoktam tenni, mikor az még forró. Így az alkohol tartalma elillan, de marad a hatóanyag.
Most a gyömbér-fahéj tea a menő, propolisszal, kasvirág kivonattal. Forrón az igazi :)
Télen mindig van otthon gyömbér és egész fahéj (a por alakútól takony állagú lesz a főzet), no meg propolisz kivonat.

2 liter teába teszek egy fahéjrudat, 5 db 5 forintos méretű gyömbér szeletet (nem szoktam pucolni és reszelni, de persze úgy is jó), és főzöm kis lángon 10 percig. Azaz mikor felforr a víz, akkor beleteszem a gyömbért és a fahéjat, a lángot leveszem, és 10 percig rotyog.
Majd lezárom, hagyom kicsit állni, és leszűröm.
Mondjuk ezekkel e belevalókkal könnyű, mert csak egy lyukacsos szűrőkanállal kiszedegetem a növényeket a vízből.
Majd ízesítem.
Ennyi teába elég egy fél citrom leve és 3 kanál méz.
Majd egy teáskanál kasvirág kivonatot és 40 csepp propolisz tinktúrát is keverek bele, és már fogyasztható is.
Néha a teát megszórom egy kis kasvirággal is, azaz mikor elzártam, akkor teszek bele egy evőkanállal a növényből. Ezt ugyanis már nem kell főzni, elég forrázni.
A gyömbér áldásos hatásairól olvashatsz még itt.
Érdemes, mert meglepő dolgokra is képes ez az egyszerű, és már majdnem mindenhol kapható növényke.

Gyerekeknek is jó ez a fajta gyengébb főzet, ebben még nem jön át a gyömbér csípős íze.
Mostanában minden nap készítek legalább egy ilyen 2 literes adagot, és figyelek hogy mindenki igyon legalább egy pohárral.

5 megjegyzés:

  1. Azt hiszem ki fogom próbálni......a múltkoriban kolléganőm kínált meg friss gyömbérből készült teával.....az csípős volt, de jótékony hatással bírt. Jó nálad olvasgatni....sok jó ötlettel látsz el bennünket.

    VálaszTörlés
  2. Már fő a tea... igaz most fahéj nélkül, mert az asszonyt meg kell interjúvolni, hova tette a rudakat, a porított fahéj ugye nem jó teának!

    VálaszTörlés
  3. Én hányinger ellen is ittam gyömbért, nagyon hatásos arra is, ahhoz hidegen áztattam. Teának is szoktam inni télen, de mindig figyelek, hogy ne legyen csípős, mert úgy jobban szeretem! :-)

    VálaszTörlés
  4. Próbáltam megenni a kifőzött gyömbért, de nem az én ízvilágom. Igaz, nem szeretem annyira a csípőset :)
    Aki szereti, annak érdemes próbálkozni vele, állítólag az is nagyon jó hatású.

    VálaszTörlés
  5. De jó ötlet! Kipróbálom:) mindegyiket szeretem külön-külön ,így együtt is biztos finom :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...