2013. január 20., vasárnap

Levendulás vajas keksz, de nem ez a lényeg

Máris megmagyarázom a címet.

Egyszerű vajas keksz receptet kerestem ma, és rögtön rákattantam a levendulás keksz témára. De nem tetszett, hogy a tésztába kell keverni a levendulavirágot. Egyrészt olyan a kinézete, mint az egér ürülék, plusz nem akarunk levendulavirágot rágcsálni. Főképp a gyerekek. Ők aztán minden ilyesmit kiszórnak.
De mivel van nekem kence és gyógykrémkészítő hobbim is, ezért összehoztam a kettőt.

A gyógykrémeknél zsiradékban átsütjük a növényi részeket, majd 24 óra állás után újramelegítve leszűrjük. Így készül többek közt a körömvirágkrém is.
Ez a módszer ugrott be, annak megoldására, hogy a levendulavirágnak csak az íze legyen a kekszemben.
Fogtam a receptben szereplő 25 deka vajat, megtoldottam ugyanennyi zsírral és 2 nagy evőkanál szárított levendulavirágot kisütöttem benne.

Kitérnék a "kisütöttem" jelentésére.
Nem kell megpirításra asszociálni, a felmelegedett, elolvadt zsiradékot alaplángon tartjuk 10 percig, közben kavargatjuk benne a növényeket. Oda kell rá figyelni, mert könnyen kiszárad és megég az eleve szárított növény.

Hagytam állni pár órát, majd langyosítás után leszűrtem.
Teljesen átvette a levendula ízét, aromáját, tökéletes ízű keksz lett belőle.
Ezt lehet akár a mentával is csinálni, citromfűvel, és bármilyen aromás növényi hozzávalóval. Persze az esetben, ha van a süteményben zsiradék.
Milyen jó lehet pl. a levendulás-vajas krémmel készült csokitorta?

Egyébként rengeteg átfedés van a konyhai munka és a krémkészítés közt. Azaz nem sok a különbség a módszerekben, ha az egyikhez értesz, akkor a másik sem lesz nehéz.

Anno mikor vakolnom kellett, akkor is tésztaállaghoz hasonlítva kevertem ki a vakolatot. Mindig észben tartva, hogy piskótatészta körüli sűrűségűnek kell lennie :)

A fenti módszert továbbgondoltam, és készítettem vajból levendulás-mentás orrkenőcsöt is Livi babámnak, aki épp orrdugulással küzd. De erről bővebben a szappanos blogon írtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...