2013. március 21., csütörtök

Grízes-pudingos kekszes süti és golyó

Kisleányom felfedezte az ölemből ezt a képet egy oldalon, és sütit kért. Oké, megcsinálom én, de a saját ötleteimet is beleviszem. Nem kell ám nagyon nagy világmegváltó ötleteket feltételezni, mind volt már valahol, csak kicsit összevegyült nálam.

Az alaprecept itt található, de itt vannak a hozzávalók és a leírás:

0,5 l + 125 ml tej
10 dkg búzadara
10 dkg cukor
1 cs Vanillincukor
10 dkg vaj
1 ek kakaópor
25-30 dkg háztartási keksz


A fél liter tejet a cukrokkal és a vajjal felforraljuk.
A 125 ml tejben elkeverjük a búzadarát.
Amikor a cukros-vajas tej felforrt, belekeverjük a tejes-búzadarát. Addig főzzük, amíg be nem sűrűsödik.
Egy tepsi alját kirakjuk keksszel.
A tejbegrízes masszának a felét rámerjük a kekszre, és újabb sor keksszel fedjük le.
A tejbegrízes masszának a másik felébe belekeverjük a kakaóport, és ráöntjük a kekszre, majd a tetejét keksszel lezárjuk.
Egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Nálam ami más lett, hogy eleve nem teszek ennyi cukrot a tejbegrízbe, mindössze 1-2 evőkanálnyit.
Plusz az, hogy készült egy adag igazi csokis puding is, egy rétegnek.

Régóta nem kedvelem a készen kapható pudingporokat, van egy kis mellékízük, ami miatt csak akkor eszem, ha nem válogathatok, azaz más csinálja :)
Ez úgy készül, hogy 4 evőkanál keményítőt elkeverek 500 ml tejben, majd folyamatosan keverve felfőzöm.
Ez az alap, az ízesítő anyagokat, gyümölcsöket akár utólag is bele lehet keverni, a nedvességtartalom figyelembevételével. Nemrég készítettem tavalyi körtelekvárból pudingot, ami lekvárként nem aratott túl nagy sikert a gyerekeknél, de pudingként elfogyott.

Itt most a 100 grammos tábla étcsoki (Lidl: 119 ft) lett felolvasztva 1 dl tejben, majd a többi tejet ráöntöttem, belekevertem kis méretű habverővel a keményítőt, és kevergetve, kis lángon összefőztem. Cukrot nem igényelt, az étcsokiban volt elég íz. Ettől jó krémes lett a puding, de ez még nem volt elég, mert egy 250 gr-os túrót is elkevertem benne, így kissé savanykásan, kesernyés-édesen tökéletes lett.


A változtatás miatt jelentős mennyiségű kimaradt a kis méretű tepsimből. A tejbegríz olyan, hogy vagy frissen fogy el, vagy a kutyák eszik meg. Ezt elkerülendő, lereszeltem még négy kocka étcsokit a reszelő finomabb felén, és a maradék tejbegrízt összekevertem a maradék pudinggal, plusz tördeltem bele háztartási kekszet, és golyókat formáltam belőle. Ezeket a golyókat megforgattam a csokireszelékben, és együtt szépen bevonultak a hűtőbe.
Pár óra alatt kihűl és megköt, lehet enni.


4 megjegyzés:

  1. De jó ötlet! Én azért nem veszek pudingport, mert ami nem tejporos, az kukoricakeményítő alapú, és kukoricára is allergiásak vagyunk.

    VálaszTörlés
  2. Akkor milyet? Burgonyakeményítőt? Én mondjuk sosem nézem milyet veszek, de mind jó ehhez.

    VálaszTörlés
  3. Én is így szoktam pudingot főzni, még sütőtököset is! :-) Nagyon finom sütik, mind a kettő nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  4. Ez a sütőtökös puding érdekes kísérlet. De ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...