2013. június 12., szerda

Fokhagymás fűszersó

A mindenféle stabilizátorral és csomósodásgátlóval ellátott fűszereket, sókat nem szeretem, nem reklámoznám semmiképp.
Előregyártott fűszerkeverékeket sem használok, ha valami kell kikeverem én. Így tettem akkor is mikor gyrost csináltam.
Tulajdonképp nem hiszem hogy egy pici adalék ártalmas lenne, de egyfelől sok kicsi sokra megy, másrészt az ár töredékéért elkészíthető a finomabb és igazibb verzió, akkor minek költeni ilyesmire?

Vendégségben voltam, mikor megütötte a fülem a "korianderes só hol van?" mondat.
Rá is kérdeztem, és megkaptam a receptet.
Pár szem koriander mag durvára törése mozsárban. Ez ízlés szerint változhat, én egy kávéskanál magot kevertem el a 4 evőkanál Parajdi sóba, és botmixerrel estem neki.
Ebbe kevertem 3 gerezd zúzott fokhagymát, és az egészet beleborítottam egy kis lábosba.
Így tettem a tűzre, alap lángra, és kevergetve kiszárítottam a fokhagymás keveréket.
Mikor kihűlt üvegbe raktam, és azóta csak használom.

Ezzel is nagy terveim vannak, pl. sima fokhagymás, bazsalikomos, meg ami majd jön :)

3 megjegyzés:

  1. Én is szeretek fűszerkeverékeket készíteni ez a korianderes só is nagyon csábít!!! :-)

    VálaszTörlés
  2. Jó ötlet!
    Engem a fokhagymás só csábít :) A koriandermagot nem igazán ismerem, csak a zöldjét.Azt viszont nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  3. Lassan békét kötöttem a koriander maggal, nem volt felhőtlen a viszony. Ez a só azért tetszik, mert ügyesen meg van oldva a szárítása :)

    VálaszTörlés

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...