2013. szeptember 16., hétfő

Szívbarát pritaminos vajkrém Aloé Vera géllel

Konkrétan a felhasznált olajok miatt írtam a címbe a "szívbarát" szót, de véleményem szerint már a vaj önmagában is barátságosabb mint bármelyik margarin.

A krémgyártásnál már alaposan elsajátítottam az emulgálás szabályait, azaz az egymással nem keveredő anyagok elegyítését, így ebbe a vajkrémbe is bátran tettem víz alapú cuccokat, de majd részletezem is.
Persze könnyű a helyzet ha a fent említett krémezés miatt tele a szekrény változatos szűz olajokkal, a hűtőben mindig van Aloé Vera gél és egyebek, de akár egyféle olajjal is megoldható ez a vajkrém, és az Aloé sem feltétel benne. Hozzáteszem, egy Solio márkájú lenmagolaj vagy búzacsíra nem egy nagy bevásárlási tétel, és sokáig elég.

10 deka teavaj
3 evőkanál mogyoróolaj
3 evőkanál lenmagolaj
3 evőkanál búzacsíraolaj
2 evőkanál tökmagolaj
4 dl tej alapú tejszín
1 tojássárgája
só, bors, fűszerek ízlés szerint
2 szelet pritaminpaprika
2 evőkanál Aloé Vera gél

A teavajat megolvasztottam, majd mikor kézmelegre hűlt hozzákevertem a tojássárgáját, és az egyébként hőérzékeny olajokat.
Közben a turmixgép habosította az előzőleg hűtőben tárolt habtejszínt (ez fontos, mert egyébként nem lesz hab belőle: pár órát hűteni kell mindenképp).
Ebbe a habba beleöntöttem a tojásos vajat, csipet sót, és a pritamin szeleteket, és a turmixra bíztam.
Mikor kikeverte, bele tettem az Aloét, és az abszolút opcionális összetevőt, amit a listába bele sem írtam: 2 evőkanál ezüst kolloidot. Egyrészt tartósít, másrészt immunerősítő, betegségmegelőző hatású, szóval nem árt az senkinek aki nem fémérzékeny.

A teavajat a tejérzékenyek helyettesíthetik kókuszolajjal, a tejszín pedig növényi is lehet.

Azt ne várjuk tőle, hogy bolti vajkrém íze lesz, mert a házi cuccok sosem hasonlítanak a bolti verzióra. A szűz olajoknak sajátságos íze van, ezt figyelembe kell venni. Van aki csalódott emiatt, de hozzáállás kérdése az egész. Mint ahogy a boltban kapható házi zsír sem olyan, mint a sült hús alól kikapart verzió.

De szerintem ahogy az emberek sem egyformák, úgy az étel se legyen egyen ízű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...