2013. október 13., vasárnap

Gyógyszirup zselébe álmodva

A cukorszirup készítése egyszerű. Ahány deci víz, annyi deka cukor. Ezt 10 percig forraljuk, míg besűrűsödik, és kész. Ez lehet akármilyen cukor, azt mondjuk én nem tudom melyikből milyen szirupot lehet főzni, de barnacukorral, kókuszcukorral és nádcukorral működik. Ha valaki mézeset akar, akkor a mézet célszerű utólag, 40 fok körül hozzákeverni, tápláló maradjon.

De nem a szirupkészítés rejtelmeit akartam elemezni, hanem a gyógyszirupokat.
Tavaly csináltam fenyőzuzmó szirupot, ami nagyon gyorsan felszakította a lerakódásokat és csillapította a köhögést. Ezt a fenyvesben szedtem egy-két fenyőágról, teljesen natúr zuzmó volt.

Idén is ezzel kezdtem, a fenyves körútról hoztam haza pár zuzmós gallyat, és készült a szirup. De idén nem elégedtem meg ennyivel, mert már variáltam.
Belekerült 1 diólevél is, és 3 zsálya is.
A hatásfokozás miatt.
Majd készült egy teljesen önűlló szirup is, szegfűszeggel és mentával.
10 db szegfűszeget forraltam 10 percig, majd egy marék mentalevelet tettem rá, és a vízmennyiségnek megfelelő cukrot.

Itt közbeszúrnám, hogy a kókuszcukornak pl. nincs glikémiás indexe, de ha nincs a közelben, akkor érdemes édesgyökeret venni a bioboltban, ami szárított növényként kapható, és az édesítő tabletták alapja, az íze is olyan. De cukorbetegeknek tökéletes helyettesítő, és a sziruphoz is tehető édesítésnek.
De akkor mitől is lesz sűrű a szirup?
Hisz nincs cukor.
Nem találtam fel semmit, csak szirupsűrítésnek zselatint tettem a folyadékba. Annyit, amennyit az adott zselatin ír a tasakján.
Lett belőle köhögés elleni zselé, ez nálunk a neve.
Szívesen eszegetik, kérik, mert olyan mint a gumicukor.
De felmerült másokban, hogy az ilyen szirup nem lesz olyan sűrű mint a bolti. Ehhez elég kevesebb zselatin, mint a zacskón szereplő ajánlás, és folyékony, de sűrű anyagot kapunk majd.

1 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...