2013. október 10., csütörtök

Tejszínes krémsajt

Hétvégén összegyűlt sok aludttej, így nekiálltam elkészíteni ezt a sajtot.
Mikor a lábosban olvasztottam a túrót, olyan nagyon tetszett a folyóssá, krémessé váló túró, ráadásul finom is. tetszett, mert szeretem nézni az anyagok átalakulását, miként lesz ilyenből olyan, elegyedik két, egyébként nem keveredő anyag egy harmadik miatt, stb.
A folyós, finom ízű túró-sajt miatt született meg a krémsajt ötlet.
A krémsajt íz a folyóssá melegített-olvasztott túrónál már adott, csak az állagot kell megreformálni, hogy kenhető legyen hidegen is.
Erre jó a tejszín.
Beraktam a turmix gépbe egy féltartós fajtát, és habosra turmixoltam. Nem használok növényi tejszínt, de gondolom abból is ugyanolyan hab lesz. Ez tejből készült.
Mikor kész lett a hab, belezuttyantottam a habba a krémes sajtot, és a turmix szépen elkeverte. Ízesítésnek lila hagymát és sót használtam, de itt már csak a készítő ízlése és fantáziája kell. A lila hagymát is a turmix keverte el, így nem is látszik, csak enyhe rózsás színt adott neki. De nincsenek benne hagymadarabok.

Ez a krémsajt ízre, mondhatnám, hogy olyan mint a bolti, de én készítettem, így sokkal jobb :)
Lehet használni kenyérre kenve, saláta mellé, sajttekercs krémjének, variálható.

A második adagot, aminél már mértem az alapanyagokat, hogy megírhassam, kissé elsóztam.
Emiatt ment bele plusz öt deka vaj. Amitől ugyanúgy kenhető hidegen, de megoldódott a sós kérdés.

A mennyiségek:

42 deka túró (nekem ennyi jött ki aludttejből)
250 ml tejszín
1 kk só (a kettő helyett amit beletettem)
5 deka vaj
1 kis fej lila hagyma (opció)

A túrót és a vajat odatesszük lassú láng fölé melegedni, olvadni. Folyamatosan keverjük. Mikor folyós, sima lesz (túrótól is függ ám, mivel házival dolgoztam, a második adag nem lett teljesen sima, de mire a tejszínnel elkeveredett, addigra igen), beleöntjük az addigra habbá alakult tejszínbe.
Az a jó a turmixgépben, hogy ilyen feladattal egyedül is megbirkózik, lehet habverés közben túrót kevergetni.

Szóval szépen elkeveredik, mehet bele a lila hagyma is, és kész van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...