2013. november 17., vasárnap

Brownie jellegű narancsos süti

A receptet még naspolya ügyben találtam, mikor is kaptam egy kosárnyi érett naspolyát, és kevesen ettük a családból. Ekkor gondoltam, sütiben tán jobban fogy majd.
Jó volt, elfogyott, de most narancs volt itthon.
A naspolyás süti alja nagyon bejött, imádtam. Ezért gondoltam erre.

Kicsit összevissza süti lesz ez, előre szólok.
Mert a közepéhez, a töltelékhez, a pár napja készült kakaókrémes bukta töltelékét vettem alapul, és módosítottam narancsosra :)

A fotó igazából ronda, de ez a süti vége volt, mire fotózásig jutottam, ennyi maradt.
Nagyon finom, az alja brownie-san ragacsos, jó csokis, és most narancsos is.

A 18*25 cm formában sült süti adatai:

Alap:

100 gramm cukormentes kakaópor
100 gramm liszt
120 gramm porcukor
4 tojás sárgája
100 gramm puha vaj (kókuszvaj volt, sima vaj is tökéletes, aki margarinozik, annak az)
4 evőkanál tejföl
csipet só
ha van vaníliakivonat, sütőrum
100 gramm étcsoki (Lidl)

Ezt alaposan összekeverem, a kikent tepsibe simítom

töltelék:
100 gr kókuszvaj (igazából sima vaj is tökéletes, de ebből több volt itthon)
1 kávéskanál cukormentes kakaó
2 tojás fehérje
1 egész tojás
60 gramm cukor
50 gr liszt
1 narancs leve
1 mosott narancs reszelt héja
25 gramm keményítő
A vastagon szedett összetevőket egy lábosban összemelegítjük, lassú lángon, kevergetve pár percig főzzük. A végén mehet bele a keményítő, és mikor langyosra hűl, akkor a narancs leve is.

teteje:
A kimaradt 4 tojásfehérje habbá verve, 2-3 evőkanál porcukorral, 1 evőkanál kakaóporral.
Majd ebbe is fél narancs levét tettem, és egy evőkanál keményítőt.

A tepsibe simított alapra rakjuk a tölteléket, és előmelegített sütőben 20-25 perc alatt megsütjük. A felső rétegnek meg kell valamelyest keményedni. Nem lesz beton, hűlés közben keményedik még, de nem is maradhat folyós. Látni fogod sütés közben, mire gondolok.
Mikor ez megvan, mehet a tetejére a tojáshabos keverék, és alaplángon pár percig a sütőben tartva rákeményedik a tojáshab is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...