2013. december 28., szombat

Ne maradjunk ki a sorból: karácsonyi menü

A karácsonyi menü öt gyerek részvételével soknak tűnhet. Hajlamosak vagyunk azt hinni, milyen sokat kell mindig főzni, hisz sokan esznek az ebédből. De most ez megdőlt, mert igazából semmiből nem csináltam sokat, nem kondérban főztem, mégis minden elég volt, sőt maradt is.
Készítettem sajtgolyót, ami nagyon egyszerű.
30 deka reszelt sajt
3 tojás
só, bors
forgatáshoz zsemlemorzsa
A sajtot lereszeljük, összedolgozzuk a fűszerrel és tojással, golyókat formázunk belőle, megforgatjuk zsemlemorzsában, és forró zsírban kisütjük.
Nálam annyi változott, hogy hevert az asztalon két répa, megpucolva, így belereszeltem azt is, és mivel diós sajtgolyót terveztem, egy marék durvára őrölt diót is. Ez a kettő pont kiegészítette egymást (nedves-száraz) annyira, hogy nem kellett plusz tojás. De a biztonság kedvéért (no meg az is maradék volt) beleszórtam egy marék kókuszreszeléket is.
Ráadásul, hogy tovább bonyolítsam, nem volt zsemlemorzsám, mert elfelejtettem venni, így zabpehelylisztbe forgattam. Mert az volt.
Simán kisültek, egy sem folyt szét, ízlett mindenkinek.
Csak annyi, hogy ha lisztfélébe forgatjuk, akkor az át fog nedvesedni, így sülés előtt közvetlen újra kell lisztezni.

Nagy menüterveim nem voltak, elfoglalt a sütikészítés, és nem is akartam az agyam bombázni azzal, hogy ezerféle tervet engedek át a fejemen, agyalva, stresszelve. Gondoltam majd aznap reggel megoldom, majd kitalálom. Úgyis mindig az van, hogy a terveket keresztül írja a "hirtelen ötlet", így most erre hagyatkoztam.
Egy darab nagy csirkemell filéje, fél kiló pulykamedalion volt az alap, amit nagy darabokra vágtam (kb. 5x5 cm), jénai tálba fektettem, közé sót és borsot szórtam, plusz kókuszreszeléket. A tetejére is ezeket szórtam, raktam rá pár szelet sima szalonnát bevagdosva, pár szem darabolt aszalt szilvát, majd 1 deci olívaolajjal körbelocsoltam, és ment sülni. Jénai lefedve, majd 20 perc múlva fedő nélkül sütve tovább.
Köretnek egyszerű, vastag szeletekre vágott, félig főzött, majd tepsiben, hagymával megsütött héjas krumplit tálaltam, sült hagymával.
Ehhez két nagy fej vöröshagymát vékonyan felszeleteltem, lisztbe forgattam (sózni csak utólag szabad!!), és forró zsírban ropogósra sütöttem. Két adagban sült, normál méretű serpenyőben, és sajnos hamar elhasználja a zsírt, mert a lisztezett cuccok ilyenek :)

A friss saláta nem maradhatott ki, megintcsak ecet és cukor nélküli verzióban gondolkodtam, mivel azt rég kiiktattam.
Fejes saláta aprítva (tépkedve), reszelt répa, reszelt uborka, ha van akkor reszelt cékla, és édesítésnek mindenképp reszelt alma. Amitől savanyodik kicsit, az a frissen facsart citrom leve, illetve meg lehet bolondítani friss narancslével is. Én nem fűszerezem, de ízlés kérdése, lehet sózni, borsozni, kevés gyömbért reszelni rá, vagy más zöld fűszerrel megszórni. Isteni ha pirítunk rá 1-2 kanál szezámmagot, napraforgót, diót. Kevés olajjal mindenképp locsoljuk meg, legjobb valami szűz, ízes olaj, pl. dió, barackmag, szezámolaj, de a sima olíva vagy szőlőmag olaj is kiváló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...