2014. február 21., péntek

Vajkrém kókuszolajból

Csak úgy kitaláltam, mert szeretek ilyeneket kitalálni. Mert a vaj gyorsan elfogy itthon, és a margarin nem jó opció. Szerintem ez a vajkrém nagyon finom, mondjuk ha van itthon tejszín akkor az került volna bele, nem tejföl, de mondom: nagyon ízlik, kimondottan miatta reggeliztem kenyeret ma.
Az egészet úgy kell elkészíteni, mint a majonézt.

10 deka kókuszolaj langyosra olvasztva
5 deka sárgabarackolaj
5 deka lenmagolaj
2 tojássárgája
csipet só
kevés víz
3 evőkanál tejföl

A 2 tojássárgáját kikeverem a csipet sóval, és apránként adagolom hozzá a felolvadt, kézmeleg kókuszvajat, amibe belekevertem a két másik olajat.
Az olajakat azért választottam így, mert a sárgabarackmag olaj finom, mandulaízű, szeretjük. A lenmaggal óvatosan, mert elég markáns, pont emiatt a markánsság miatt nem készíteném olívával. A szezámolaj vagy a dió is jó választás lehet, meg kell kóstolni őket, és ami kiskanállal is elviselhető, abból lehet vajkrém. Ez persze az én véleményem, biztos van aki jobban szereti mondjuk a tökmagolaj ízét mint én :)

Mikor szépen elkevertem az olajokat a tojássárgájával, akkor kevés langyos vizet rakok bele, és apránként a tejfölt. A kókuszolaj könnyen kicsapódhat a hideg tejföltől. Nálam is ez történt, de kétségbeesés helyett pár evőkanállal átszedtem kis lábosba, ás óvatosan meglangyosítottam. A langyos, pár kanálnyi krémbe kanalanként visszakavartam a többi krémet, és csodásan összeállt.
Ekkor ízlés szerint lehet sózni, fűszerezni is. Én petrezselymet tettem bele, más nem volt itthon :)
Visszatérve a tejfölkérdésre, lehet akár növényi tejföl vagy tejszín is, sima joghurt is. Az olajok is variálhatóak. Nem mondom hogy főétkezés, de jó, hogy margarinfélét is tudunk csinálni, műanyagok hozzáadása nélkül.

2 megjegyzés:

Érdekel a véleményed, ha van hozzá név is :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...